Promotrimo li kupovne sklonosti i navike potrošača prilikom kupnje proizvoda, naglasak je na posredovanju identiteta što se zapravo i češće ističe upravo kod mlađih dobnih skupina
Violeta Perčić, Researcher, Ipsos
Prema podacima Ipsosovog alata BRANDpuls za brend i marketing menadžment koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija, 70,8% Hrvata u dobi od 16 do 64 godine konzumira kategoriju pašteta. Daljnjom segmentacijom na manje potrošačke skupine unutar navedene kategorije, dobit ćemo 17% heavy usera, odnosno onih koji paštete konzumiraju barem 4 do 6 puta na tjedan; 32,6% medium usera, koji paštete konzumiraju jednom tjedno do 2-3 puta na mjesec; te naposljetku 21,2% light usera koji konzumiraju paštete jednom mjesečno ili rjeđe. Čak 47% korisnika kategorije smatra izuzetno bitnim koji brend pašteta kupuju.
Iako među heavy userima pašteta nalazimo potrošače svih dobnih skupina, nešto češće od prosjeka konzumente pašteta nalazimo među najmlađima u dobi od 16 do 19 godina. Nadalje, osnovnoškolskog su obrazovanja, žive u kućanstvu s vlastitim roditeljima te dolaze s područja Slavonije.
Promotrimo li kupovne sklonosti i navike potrošača prilikom kupnje proizvoda, naglasak je na posredovanju identiteta što se zapravo i češće ističe upravo kod mlađih dobnih skupina. Ovakav obrazac kupovine određuje, prije svega, trendovska i izražajna kupovina, ali i potrošač se posvećuje kupnji kao nečem ugodnom i poželjnom. Također, naglasak je na imidžu kojeg proizvod prenosi, no bitna je i kvaliteta i marka samog proizvoda.
Osim općenitog praćenja kategorije paštete unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati.
Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana. Među heavy userima kategorije paštete u dobi od 16 do 64 godine u Hrvatskoj vodeći je brend Argeta, u zadnjih mjesec dana konzumiralo ju je 55% ispitanika. Na drugom mjestu se nalazi Gavrilović koji broji 51%, a na trećem, s 28% konzumenata u posljednjih mjesec dana, je Podravka pašteta.