Sve više vjerujemo i kupujemo u lokalnoj zajednici

Čak 77% kupaca u Europi kupuje od ljudi koje pozna, tri od pet nas vjeruje preporuci lokalnog prodavača, a pošta, kafić i kvartovski dućan ključni su stupovi lokalne zajednice

Troje od četvero (74%) kupaca u Europi će vjerojatnije kupovati u svojim lokalnima zajednicama nego prije godinu dana, pokazalo je novo istraživanje kompanije Mastercard. Poslovanje malih poduzeća ove godine je ozbiljno narušila kriza javnog zdravstva, ali Mastercardova globalna investicija u visini 250 milijuna dolara, kao i činjenica da je povjerenje u lokalne trgovine u ovom trenutku na vrhuncu, pomoći će malim poduzetnicima ponovno napredovati – kako u svojim lokalnim zajednicama, tako i u globalnoj ekonomiji. U Europi je predstavljen niz usluga koje pružaju usluge izvan tradicionalnog bankarstva i pomažu malim poduzećima da uštede novac i vrijeme.

POMAGANJE LOKALNIM ZAJEDNICAMA

Istraživanje pokazuje da ljudi diljem Europe više troše lokalno kako bi pomogli lokalnim zajednicama da se oporave (49%), a u preostale popularne razloge za povećanu sklonost ka lokalnoj kupnji spadaju i novoizgrađeni odnosni s lokalnim trgovcima i nezavisnim trgovinama (28%) te pouzdanje u preporuke ljudi iz zajednice (26%).

Dvije trećine (65%) Europljana izjavilo je da su od početka pandemije Covid-19 nanovo shvatili važnost zajednice i lokalnih trgovina, a u tri glavna razloga zbog kojih su ljudi ponovno otkrili kvartovske dućane spadaju praktičnost (50%), izbjegavanje redova u supermarketima (40%) i ograničenja kretanja (31%).

ZAJEDNIŠTVO U PORASTU

Gotovo tri četvrtine ispitanika (72%) potvrdilo je da više vole kupovati od nekoga koga poznaju, a isto toliko ih vjeruje preporukama lokalnih prodavača. Osnovne vrijednosti lokalne zajednice i zajedništva također su u porastu – 58% ljudi će vjerojatnije pozdraviti svoje susjede nego prije godinu dana. Svaki peti (19%) čuva rezervni ključ od svog susjeda, 44% preuzima online dostavu u ime susjeda, a 18% njih je član WhatsApp grupe sa svojim susjedima.

10 STUPOVA LOKALNE ZAJEDNICE

Istraživanje je također otkrilo da su lokalni poštanski ured, kafić, škola, park i kvartovski dućan među glavnim stupovima moderne zajednice. Tu su još i pekarnica, crkva, knjižnica, mesnica i slastičarnica.

“Mala poduzeća su okosnica gospodarstva. Kako se ljudi ponovno povezuju sa svojim lokalnim zajednicama, otkrivaju velik broj raznolikih, jedinstvenih malih poduzeća u svojim lokalnim zajednicama i četvrtima. Proširili smo i uveli niz usluga kako bismo pomogli tim malim poduzećima da napreduju – kako na globalnoj razini, tako i diljem Europe – te potičemo sve da nam se pridruže u proslavi svojih lokalnih heroja i lokalnoj kupnji. Oporavak gospodarstva započinje na našem pragu, a lokalne trgovine i zajednice igraju ogromnu ulogu u oporavku i stvaranju rasta”, ističe Mark Barnett, predsjednik Mastercarda u Europi.