Branimir Zoraja: Rebranding nikad ne prestaje već se konstantno razvija

Branimir Zoraja, Brand Manager za Plidentu, Magdis Grupa

Za brendove je vrlo izazovno biti stalno u trendu te istodobno biti i kreativan i relevantan, a na kraju i efikasan kako bi se postigao dobar rezultat

Ovo je treći rebranding Plidente od 2004.: prvim su ušli u nove segmente, a nakon njega postali tržišni lider prema količinskoj prodaji. Nakon drugog redizajna, 2012., Plidenta je i vrijednosno postala najprodavaniji brend, a agencija Nielsen je potvrdila da je Plidenta jedini domaći brend u cijeloj srednjoj i istočnoj Europi s liderskim statusom. „U međuvremenu je došlo do promjena na tržištu, posebno kad govorimo o važnosti prodajnih formata, strategiji cijena i promocija, digitalizacija je uzela maha, mijenjaju se navike i mentalitet potrošače, pa novim rebrandingom naglašavamo nove standarde u kategoriji“, otkriva Branimir Zoraja, Brand Manager za Plidentu u Magdis Grupi.

Što je novo u Plidenti?

U međuvremenu je i kod nas došlo do promijena. U Magdis Grupi je Plidenta dobila zdravi poduzetnički pristup upravljanju brendom. Brendovi najčešće reproduciraju kulturu tvrtke u kojoj posluju. Zadnje dvije godine Magdisov tim, na čelu s predsjednikom Uprave Markom Grossom, pažljivo je promišljao kako bi osvježio Plidentu i približio je novim potrošačima. Rebranding se ne radi zbog market sharea, nego mindsharea. To je umjetnost vjerovanja i odnosa što želite da ljudi misle o vašoj tvrtki s onim što ljudi stvarno misle o njoj. Plidenta sad nudi portfelj koji i vertikalno i horizontalno pokriva sve potrebe potrošača. Volim reći da smo sad pet puta bolji. Imamo novi dizajn i vizualni identitet, nove materijale u formulacijama i ambalaži, novi čep na tubi i lansiramo nove zubne paste. I rebranding je obuhvatio sve proizvode, nismo radili selekciju ili uvodili inovacije samo u nove proizvode.

Dizajn je vraćen i približen originalnom?

Već dulje vrijeme pratimo trend povratka flat logo designu, posebno kod kultnih brendova koji su, kao Plidenta, sastavni dio naših života. Takav dizajn omogućuje jednostavnije i učinkovitije prenošenje informacija, stvara prostor da se potrošač usredotoči na sadržaj, a pritom vizualno izgleda privlačno i pristupačno u različitim medijima. Novi dizajn Plidente je na neki način posveta i zahvala generacijama vjernih potrošača. Neki dan sam dobio poruku u Messengeru: “Samo sam vas htjela pozdraviti u ime moje mame, ona je cijeli radni vijek provela najprije u Nevi, a onda u Plivi, uživale smo gledajući nove Plidente”. Plidenta je dio svakodnevnih emocija milijuna Hrvata. Uz to, Magdis izuzetnu pažnju posvećuje dizajnu, a naši brendovi, kao što su Biobaza i Melem, prema izjavama potrošača na vrhu su ne samo po svojim sastojcima i kvaliteti, nego i dostignućima u dizajnu i pakiranjima.

Vrlo je zanimljivo da kao mali proizvođač razvijate nove čepove…

Rijetko s kojom kategorijom, kao što je to kod pasti za zube, možete utjecati na zdravlje i blagostanje svojih potrošača i naroda u cjelini. Sigurnost, iskustvo i zadovoljstvo korištenjem ovdje je jednako važno, ako ne i važnije od funkcionalnih svojstava. Na neki način time pokazujete stav i odgovornost. Naš novi čep ima čak 10 prednosti u odnosu na postojeći. U pravilu, osim Plidente, samo premium zubne paste imaju takve čepove, što dovoljno govori o cjenovnoj vrijednosti koju kupac dobiva.

Plidenta je reformulirala svoje proizvode i u veliki broj proizvoda uvela nove aktivne sastojke. Što biste istaknuli?

Ne možete imati rebranding bez inovacija. I obrnuto. Plidenta je obogatila formulacije s dva najmodernija farmaceutska kompleksa kojih nema na mainstream tržištu. Symgurad CD djeluje protiv loših bakterija koje uzrokuju karijes, zadah, plak i gingivitis, što danas u vrijeme izloženosti virusima i bakterijama postaje iznimno važno u svakodnevnoj njezi, a na sajmu BSB Innovation Cosmetics u Parizu 2018. godine osvojio je 1. nagradu za najinovativniju sirovinu. Hijaluronska kiselina, koju u kozmetici zovemo eliksirom mladosti, do sada nije bila dostupna u standardnim pastama. U razvijenom svijetu problemi s desnima zbog stila života i prehrane postaju jednako važan ili važniji problem od karijesa, a hijaluronska kiselina klinički dokazano dva puta brže zacjeljuje oštećeno, nadraženo i iritirano zubno meso u usporedbi s ostalim sličnim sastojcima.

Asortiman Plidenta pasti za zube obogaćen je s dvije nove inovativne paste. O kojim je pastama za zube riječ i po čemu su specifične?

Plidenta Bio Cannabis je prva pasta s kanabidiolom iz ulja konoplje, iz ekološkog, domaćeg uzgoja. Može se svakodnevno koristiti, ima 100% prirodne aktivne sastojke; istraživanja djelotvornosti kanabisa u oralnoj njezi su fascinantna i preporučujemo ovu inovaciju svim novim potrošačima. U najvećem whitening segmentu lansirali smo Plidentu Black&Gold, inovativnu po tome da na tri različita načina izbjeljuje zube: djelovanjem aktivnog ugljena, zlatne prašine i kompleksom za izbjeljivanje zubi. Također je obogaćena hijaluronskom kiselinom, a sadrži kolagen i ksilitol.

U čemu je tajna dugovječnosti brenda Plidenta?

Neva na istom mjestu proizvodi zubne paste od 1918. Većina je stranih brendova prisutnih na našem tržištu stvorena tek 60-ih i 70-ih godina. Plidenta je zapravo najmlađa od svih njih, pa bi možda trebalo njih pitati kako su opstali? Jednom mi je direktor jedne globalne kozmetičke kompanije u Hrvatskoj koji je, a propos, prebjegao u nju iz Neve, rekao: “Mali, što radiš na mojoj polici? Makni se!” Dvadeset godina Plidenti pričaju “makni se s police”. Mogli bismo reći rječnikom trgovine „da Plidenta serving shoppers a little better, every day…“. To nije moguće bez emocionalne povezanosti i interakcije s potrošačima. Budite tako dobri kao Plidenta da vas ne mogu ignorirati.

Danas se potrošači sve više okreću online kupovini i digitalnim kanalima – koliko su oni važni?

Digitalna trgovina i komunikacija vjerojatno su najveće promjene u prodaji otkad je uveden novac. Digitalizacija mijenja način na koji komuniciramo, i još važnije, način na koji nas potrošači percipiraju. I pozitivno i negativno. Bez obzira radi li se o stilu ambalaže, statusu na društvenoj mreži ili digital centric 360° kampanji govorimo o novoj osobnosti brenda. Digitalizacija, naravno, donosi druge važne promjene: povezuje analitiku, big data i dobavni lanac, bez čega nema holističkog načina donošenja odluka.

Što je trenutno u fokusu poslovanja Magdis grupe?

Kozmetika je zadnjih godina postala poput mode – svake sezone nudi se nešto novo. Korona kriza je i tu nešto utjecala i usporila trendove, ali Magdis i dalje ostaje čvrsto usredotočen na poboljšanje vrijednosti svojih brendova ekstenzivnim razvojem i istraživanjem. Koristimo prednosti poznavanja potrošača i jako smo fleksibilni u brzini inovacija. Razumljivo je ove godine u fokusu bila kategorija dezinficijensa, gdje su naši Asepsolete, Clinic i Biobaza napravili senzacionalni iskorak, dok ćemo sljedeće godine poboljšati i pomalo zapostavljanu mušku i dječju kozmetiku.

PLIDENTA U BROJKAMA & SLOVIMA
• 152 mil komada Plidenti je dosad proizvedeno u Hrvatskoj što bi bilo više od pet olimpijskih bazena napunjenih 2 metra dubine.
• 27.487 km bi bila ukupna dužina svih Plidenta dosad proizvedenih u Hrvatskoj kad bi ih poredali jednu do druge, a što je više od udaljenosti između Sjevernog i Južnog pola.
• 33,2 mil komada Plidente Superfresh je proizvedeno od 1984. po čemu je ona najprodavanija pasta za zube u Hrvatskoj.
• 11,7 mlrd puta su potrošači u Hrvatskoj oprali zube Plidentom što bi bilo dovoljno da svaki stanovnik Europske unije opera zube 26 puta.
• Svakih 7,5 sekundi je jedna Plidenta proizvedena u Hrvatskoj pronašla svoj dom, a što je brže od svjetskog rekorda u trčanju na 100 metara.

NOVI ČEP
Novi čep se brže otvara nego obični navojni; možete Plidentu otvoriti jednom rukom, a drugom držati četkicu za zube; ne morate „tražiti“ po umivaoniku mjesto gdje ćete držati navojni čep i pastu dok perete zube; ne morate se bojati da će vam čep “odletjeti” u kadu ili na pod. U obiteljima s malom djecom ne morate se bojati da će čep doći u doticaj s djecom. Stari čepovi zahtijevaju puno bolju hand-eye koordinaciju što može biti izazovno kod nekih potrošača kad se ujutro probude i pranje zubi im je prva aktivnost u danu. Kroz “rupice” u nezatvorenom čepu lakše ulaze bakterije (kojih je posebno puno ako se tuba drži u čaši ili polegnuta u dodiru s mokrom površinom) i “zrak” zbog kojeg pasta može izgubiti neka svojstva. Zbog svoje jedinstvene konstrukcije, čep Plidenta omogućava da se nakon istiskivanja paste preostali sadržaj “usisa” natrag u cijev dok kod navojnog čepa mogu ostati “zračni” džepovi nastali istiskivanjem paste, posebno istiskivanjem uzduž suprotne osi.