Tvrtka Unilever uklonit će riječ “normalan” sa svojih proizvoda za ljepotu i njegu, a odlučila je i da neće digitalnim preinakama mijenjati boju kože i izgled tijela svojih modela u reklamama, kako bi bili inkluzivniji.
Na ovaj potez tvrtka se odlučila u pokušaju prevladavanja kritika s kojima se suočila nakon nekih reklamnih kampanja za svoje proizvode, primjerice kampanje iz 2017. za Dove šampon koja je na društvenim mrežama doživjela osude jer je prikazivala ženu crne boje kože koja svlači majicu pa otkriva ženu bijele boje kože.
Diljem svijeta, više od stotinu Unilever brendova do ožujka sljedeće godine zamijenit će riječ “normalan” za opisivanje tipa kože ili teksture kose, riječima poput “sijeda kosa” na šamponima ili “obnavljanje vlažnosti” na kremama za kožu.
Unilever je najavio i kako će prestati digitalno izmjenjivati tjelesnu građu, veličinu, proporcije i ton kože na modelima koje koristi u svojim reklamama, što su već započeli s brendom Dove 2018. godine.
Tvrtka je provela anketu u kojoj je sudjelovalo oko 10 tisuća osoba diljem svijeta, u kojoj se više od polovice ispitanika izjasnilo da se osjećalo isključeno zbog upotrebe riječi normalan kako bi se opisao tip kože ili kose, dok je njih 70 posto ustvrdilo da korištenje te riječi u oglašavanju ima negativan utjecaj.