Rješenja koja obavezno morate omogućiti svojim online kupcima

Zbog masovnog pristupa internetu sve je više online kupaca, njihove se preferencije mijenjaju i kupci postaju znatno oprezniji i zahtjevniji… Online trgovci žele pridobiti i zadržati što više kupaca, stoga je i više nego dobrodošlo promišljanje o razlozima zbog kojih najčešće napuštaju košaricu.

Piše: Monika Polanec, PR&Marketing Specialist, Ceneje d.o.o.

U novoj realnosti online kupovina postaje dominantan način trgovine. Sigurnost koju, u usporedbi s tradicionalnom, omogućuje virtualna kupovina; praktičnost – jer lokacija i vrijeme ne predstavljaju nikakve prepreke te brzina samog procesa kupovine, privukle su i one posljednje potrošače koji su se nećkali na online tržište.

Vrhunac internet kupovine kojeg smo doživjeli u travnju i svibnju prošle godine, s ponovnim je otvaranjem fizičkih trgovina malo usporio, ali na Jeftinije.hr uz kontinuirani 20-postotni godišnji rast bilježimo i dodatni rast – za više od 20% višu potražnju u svim kategorijama.

Sa sigurnošću možemo reći da je epidemija prouzročila veliki pomak u kupovnom ponašanju hrvatskih potrošača jer su oni koji su do sada već kupovali u online trgovinama povećali učestalost kupnje, a kupnjama u pojedinim skupinama proizvoda pridružili su im se i oni koji do sada nisu kupovali online.

RAZLOZI NAPUŠTANJA KOŠARICE

Zbog masovnog pristupa internetu sve je više online kupaca, njihove se preferencije mijenjaju i kupci postaju znatno oprezniji i zahtjevniji… Online trgovci žele pridobiti i zadržati što više kupaca, stoga je i više nego dobrodošlo promišljanje o razlozima zbog kojih najčešće napuštaju košaricu.

Razlozi za to mogu biti:
• previsoki troškovi
• činjenica da trgovina ne omogućuje kupnju bez registracije ili
• predug i prezahtjevan proces naručivanja. Stoga nas zanima: Gdje će (novi i stari) online kupci obaviti kupovinu i koje će web trgovine i košarice napustiti?

U tom kontekstu, izabrali smo 3 najvažnija čimbenika koja morate osigurati svojim kupcima ako ih želite zadržati do konačne faze kupovnog procesa i spriječiti napuštanje online košarice:

KUPNJA BEZ REGISTRACIJE

Zapisivanje mnoštva podataka koje zahtijeva registracijski postupak može biti prilično naporno zahtjevnome kupcu nove kupovne realnosti. Došao je na web stranicu s idejom da će brzim postupkom kupnje uštedjeti na vremenu, zato mu omogućite ono što očekuje – kupnju bez registracije, odnosno brzi proces kupovine bez obaveze kreiranja korisničkog računa, inače će digitalno spretni kupac brzo potražiti konkurentsku trgovinu koja će mu omogućiti uštedu vremena i truda.

POGLED NA KOŠARICU U SVAKOM TRENUTKU

Potpuna transparentnost je najbolja taktika pri online kupovini. Ako je postupak kupnje duži, kupci često zaborave detalje proizvoda koje su odabrali, a ako u svakom trenutku ne mogu provjeriti sadržaj košarice čekaju sam kraj narudžbe kako bi proizvode mogli provjeriti. Zato je dobro omogućiti im pregled košarice u svakom trenutku kako bi se prisjetili i provjerili izabrane proizvode i odlučili jesu li savršen odabir za njih. Omogućite im da pri svakom koraku kupnje mogu pregledati već izabrane proizvode kod koji se jasno vidi cijena, slika proizvoda, veličina te druge važne informacije. To će vam sasvim sigurno smanjiti broj napuštenih košarica.

PLAĆANJE JEDNIM KLIKOM

U svoju web trgovinu, posebno na mobilnoj verziji dodajte gumbe koji omogućuju vrlo jednostavnu i brzu provedbu plaćanja. Time će se izbjeći potreba za zamornim upisivanjem podataka, poput adrese plaćanja i podataka o kreditnoj kartici, a kupcima omogućiti jednostavnu finalizaciju kupnje. Budite pažljivi, i ovdje vrijedi primijeniti pravilo – manje je više jer previše gumba i različitih mogućnosti plaćanja mogu zbuniti manje iskusne online potrošače, zato se usredotočite na najviše 5 različitih mogućnosti.