Nielsen Digital Summit okupio medijske i marketinške lidere u Hrvatskoj: hoće li Hrvatska uskoro imati digitalnu valutu?

Nielsen Hrvatska okupio je vodeće medijske i marketinške lidere na Digital Summitu održanom 7. prosinca, a njihovi predstavnici predstavili su najnovije globalne, ali i domaće trendove u oglašivačkoj industriji. Globalni istraživački “igrač” je na prvom izdanju Digital Summita sudionicima omogućio jedinstven uvid u uspješne prakse razvijenih digitalnih tržišta, među kojima se nalaze primjeri Francuske i Poljske.

Tijekom pandemije koronavirusa uporaba pametnih telefona porasla je za vrtoglavih 70%, laptopa 40%, dok se televizijski ekrani gledaju 30%, a tableti 20% više. Dok sveukupni budžeti oglašivača bilježe pad, digitalno i oglašavanje na društvenim mrežama raste unatoč još aktualnoj pandemiji. Rast oglašivačkog tržišta u digitalnom segmentu potkrepljuje i brojka od gotovo 70 milijardi dolara uloženih u oglase na digitalnim platformama na tržištima Europske unije. Upravo o tim i mnogim drugim praktičnim podacima govorili su lideri Nielsena na Digital Summitu.

„Marketinška industrija u Hrvatskoj žudi za standardizacijom digitalnog medijskog prostora, čemu mogu svjedočiti i neke inicijative u Hrvatskoj. Nielsenovi digitalni alati predstavljaju put upravo ka tome – omogućuju pregled svih objavljenih oglasa, pomažu efikasnom planiranju i analizi uloženih sredstava te mjere dosege digitalnih kampanja u metrici koja je usporediva sa mjerenjem dosega televizijskih kampanja i mnogo toga drugoga. Iako to jednom potrošaču, u ovome slučaju korisniku digitalnih platformi, nije ključno, oglašivačima je podatak tko, gdje i koliko puta je uočio oglas na svim platformama, itekako bitan“, rekla je izvršna direktorica Nielsena u Hrvatskoj Alida Žorž Miketek te dodala da je cilj Digital Summita bio medijske trendove na globalnoj razini približiti igračima na hrvatskoj marketinškoj sceni.

Jedan od ključnih govornika bila je Kateryna Edelshtein, SVP, Cluster Leader East Europe, koja je zadužena za 11 tržišta Europe. Istaknula je da opisani alati omogućuju usporedbu lokalnog s globalnim tržištem, paralelno mjerenje dosega oglasnih kampanja na svim platformama, a na kraju i samu optimizaciju ulaganja u oglašavanje.

Među mnogim drugim brojkama i trendovima, medijski i marketinški lideri imali su ekskluzivan uvid u sveukupne statistike unosne “influencing” industrije u Hrvatskoj. Zanimljiv je i podatak da u Hrvatskoj brojimo više od 45 tisuća influencera na poznatim društvenim mrežama, a najveći dio njih nalazi se na brzorastućem Tik Toku – njih gotovo 30 tisuća.