Nakon mjeseci provedenih u zatvorenim prostorima posebnu pažnju posvetite njezi tijela

Želje potrošača – prvenstveno žena – da poboljšaju izgled svoje kože prije nego što se vrate u ured i počnu se ponovno redovito družiti s kolegama i poslovnim suradnicima dodatno je potaknula prodaju proizvoda iz kategorija za njegu tijela

Prema podacima agencije Euromonitor International, njega kože pokazala je poboljšanu izvedbu u 2021., s ukupnim obujmom i prodajom trenutne vrijednosti koja je rasla bržim stopama nego 2020. Nekoliko je kategorija zabilježilo povećanu potražnju jer je brzi gospodarski oporavak koji je pratio popuštanje pandemije ojačao povjerenje i potrošačku moć među Hrvatima.

Želje potrošača – prvenstveno žena – da poboljšaju izgled svoje kože prije nego što se vrate u ured i počnu se ponovno redovito družiti s kolegama i poslovnim suradnicima dodatno je potaknula prodaju proizvoda iz kategorija za njegu tijela.

Međutim, njega kože u cjelini također je imala koristi od činjenice da su mnoge žene nastavile provoditi više vremena kod kuće nego inače zbog rada na daljinu i socijalnog distanciranja te su i dalje oklijevale posjećivati kozmetičke salone kao rezultat povećane svjesnosti o budžetu ili trajne brige o potencijalnoj izloženosti virusu Covid-19.

Ti su potrošači vjerojatnije kupovali proizvode za liječenje takozvanih problema s kožom nakon provođenja vremena u zatvorenim prostorima, tj. stanja na koži uzrokovanih smanjenim izlaganjem sunčevoj svjetlosti i svježem zraku te drugim promjenama uzrokovanim načinom života u kućnoj osami.

RASTE INTERES ZA ANTI-AGE PROIZVODE

Sredstva protiv starenja bila su među kategorijama za njegu kože koje su najviše profitirala od povećanja povjerenja potrošača i kupovne moći u 2021., s obzirom na to da su ti proizvodi obično relativno skupi i manje je vjerojatno da će se smatrati osnovnim potrepštinama.

Starenje stanovništva u Hrvatskoj također je potaknulo potražnju, kao i činjenica da marketinške aktivnosti, podizanje svijesti o imidžu i bolja edukacija o zdravlju kože sve više navode mlađe žene da koriste ove proizvode za usporavanje znakova starenja.

POVEĆANA POTRAŽNJA ZA NJEGOM SUHE KOŽE

Prodaja proizvoda za njegu kože osmišljenih za njegu suhe kože tradicionalno raste tijekom zimskih mjeseci u Hrvatskoj, kada ljudi češće pate od ovog stanja zbog nižih temperatura i više vremena provedenog u grijanim zatvorenim prostorima. Međutim, starenje stanovništva sve više pridonosi povećanju potražnje za takvim proizvodima tijekom cijele godine.

Sezonalnost je dodatno smanjena zbog posljedica pandemije, pri čemu su mnogi ljudi postali skloniji suhoj koži jer provode više vremena kod kuće nego inače i češće peru ruke, tuširaju se i kupaju zbog povećane svijesti o higijeni.

SAVJETI ZA NJEGU TIJELA TIJEKOM LJETNIH MJESECI

Sandale i njegovana stopala

Stopala su često izostavljana iz dnevne rutine njege. Kako bi noge i u ljetnoj obući izgledale odlično, uvijek treba uklanjati višak kože na stopalima, najbolje nakon kupke. Poželjno je stopala namazati svaku večer prije spavanja za zdravu i mekanu kožu.

Hidracija umjesto masnoća

Bogate kreme s visokim udjelom masnoća su idealne – za zimu! Ljeti se preporučuje koristiti lagane losione s visokom dozom hidratacije. Kako bi koža zasjala prirodnim i zdravim sjajem prije početka ljeta, više puta dobro je koristiti piling. Tako se uklanjaju odumrle stanice kože pa i blijeda koža dobiva lijepi prirodni sjaj.

Zaštitite kožu od sunca

Koliko god vam se ugodno činile zrake sunca na koži, ne smije se zaboraviti da UV-zrake isušuju kožu i potiču njezino brže starenje. Zbog toga se u proljeće i ljeto koriste kreme s UV zaštitnim faktorom. Isto tako mnogi puderi i primeri imaju već u sebi zaštitni faktor.

Ne zaboravite vrat i dekolte

Koža na vratu i u dekolteu je isto osjetljiva kao i koža lica i na nju je potrebno nanijeti hidratantnu njegu s UV-zaštitom. Bilo bi dobro da njega za lice objedinjuje oboje. Treba namazati lice, vrat i dekolte istodobno ujutro.

Ispravno tuširanje

Kratko tuširanje mlakom vodom tijekom ljeta je idealno za kožu. Ukoliko imate hrabrosti stati pod pod ledenu vodu dodatno nagrađuju tijelo i kožu: tako se potiče cirkulacija, zateže se koža te ten dobiva prirodnu roskastu boju.


Dezodoransi u spreju čine najveći segment unutar kategorije dezodoransa sa 62% udjela u vrijednosnoj prodaji, a sljedeći segment, sa 20%, ostvaruju roll-oni.

Analizirala: Majda Babić, NielsenIQ

U dezodoranse i antiperspirante prema klasifikaciji istraživačke agencije NielsenIQ ubrajaju se svi proizvodi koji su namijenjeni sprječavanju neugodnih tjelesnih mirisa i znojenja ispod pazuha, ali i cijelog tijela, a koji se pojavljuju u obliku sprejeva, krema, ‘stickova’, ‘rollona’, gelova i kristala.

Dezodoransi mogu biti namijenjeni muškarcima, ženama ili unisex.

U kategoriju dezodoransa nisu uključeni mirisi za lice i tijelo, kao ni dezodoransi/antiperspiranti za stopala.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2021. godine, kategorija bilježi rast vrijednosne prodaje. Dezodoransi u spreju čine najveći segment unutar kategorije sa 62% udjela u vrijednosnoj prodaji.

Sljedeći segment, sa 20% vrijednosne prodaje, ostvaruju roll-oni, slijede ih stikovi sa 16% vrijednosne prodaje dok 2% čine ostale vrste dezodoransa.

Kroz moderne kanale trgovine (hipermarkete i supermarkete) proda se 41% kategorije dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvaruje 59% vrijednosne prodaje.

U 2021. godini, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 65% ukupne prodaje dezodoransa, a oni su abecednim redom Beiersdorf, Procter & Gamble i Unilever.