Jedan od najstabilnijih segmenata online trgovine, otporan na sezonske oscilacije i bez značajnijih padova su kategorije hrane za pse i mačke. Ovaj asortiman već duže vrijeme jako dobro kotira u svijetu online trgovine, a dokazuju to i novi podaci o potražnji s portala Jeftinije.hr. U usporedbi s godinom ranije, potražnja u kategoriji hrane za pse porasla je za 16,54 %, a u kategoriji hrane za mačke za čak 170,92 %. Unatoč poskupljenjima potrošači nisu odustali od premium brendova, a najtraženija su velika pakiranja.
“Vlasnici pasa i mačaka kupovali su hranu za svoje ljubimce putem interneta prije i tijekom pandemije, a očekujemo da će se trend nastaviti. Ove smo godine zabilježili rast potražnje za hranom za kućne ljubimce na svim tržištima Heureka Grupe,” kaže Michal Buzek, voditelj analitike u Heureka Grupi i nastavlja: “Iako je hrana za pse poskupjela za 7 posto na godišnjoj razini, vidimo da potrošači nisu počeli kupovati jeftinije proizvode. Naprotiv, ostali su vjerni popularnim brendovima i počeli su birati veća pakiranja. S druge strane smanjuje se godišnja potražnja u kategorijama poput povodaca (-7%), transportera (-13%) i kućica za pse (-9%). Dakle, ako na nečemu i štedimo kada je riječ o ljubimcima, to definitivno nisu hrana i poslastice.”
Među najprodavanijom hranom za pse na Jeftinije.hr su velika pakiranja od 15 kg, prosječne vrijednosti oko 312 kn što je za 13,7 % više u usporedbi s 2021. godinom. Najtraženiji brendovi su Brit, Acana, Sam’s Field, Pedigree i Happy Dog.
Među najprodavanijom hranom za mačke na Jeftinije.hr su veći paketi mokre hrane u vrećicama, prosječna cijena je oko 148 kn, odnosno 147 % više nego 2021. godine. Najtraženiji brendovi su Whiskas, Felix, Friskies, Gourmet i Royal Canin.
Sve veći su hit teraristika i akvaristika
Iz godine u godinu sve je veće zanimanje potrošača za teraristikom i akvaristikom – barem tako pokazuju podaci s Jeftinije.hr. “Kategorije teraristike i akvaristike su tijekom ove godine zabilježile porast veći od 200 %, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Iza ovog trenda stoji i otvaranje sve većeg broja specijaliziranih web trgovina.”, objašnjava Michal Buzek i dodaje: “Vrijedi spomenuti i kategorije s druge strane spektra, odnosno one za čijim je proizvodima potražnja u opadanju, poput opreme i pribora za ribnjake koji su zabilježili godišnji pad od 26%.”