Danas gotovo da nema industrije koja nije prisutna na TikToku i koja ne stvara svoje trendove, izazove i sadržaj, a kreativnost i autentičnost su na prvom mjestu. Važno je da ne snimate reklame, već TikTokove – odmaknite se od klasičnih reklama svojih usluga i proizvoda, zaboravite na filtere i savršenu produkciju
Piše: Dario Marčac, Crew Founder, TikTok mentor
I ako niste osoba koja poprati sve trendove, vrlo je vjerojatno da ste ipak čuli za TikTok, međutim ne znate što je to i zašto danas svi pričaju o tome. TikTok je najbrže rastuća društvena mreža na svijetu. Međutim, nije se od svojih početaka tako zvao niti je izgledao ovako kako ga mi prepoznajemo, kako za kreatore, tako i za brendove.
Prva verzija ove društvene mreže izašla je u kolovozu 2014. godine i zvala se Musical.ly čiji je glavni fokus bio na dvije vrste sadržaja: lipsync i ples. Kroz aplikaciju, korisnici su kreirali videe koji su najčešće trajali 10 – 15 sekundi. Postepeno, aplikacija je postajala sve popularnija i sve više korisnika je pratilo njezin sadržaj.
Tri godine nakon toga, u studenome 2017., Musical.ly je toliko narastao da je uslijedilo vrijeme za dodatna poboljšanja. Uz sve izmjene koje su se dogodile, nastao je i novi naziv koji danas znamo kao – TikTok.
RAST DO NAJPOPULARNIJE DOMENE
Današnji videi na TikToku s 10-ak sekundi povećani su do tri minute te su brojnim kreatorima i brendovima dali dodatan izazov kreiranja tako brzog sadržaja i zadržavanja publike na njihovom videu.
Sadržaj na TikToku više nije isključivo ples niti lipsync, već se količina kreatora toliko eksponencijalno povećala da danas tu možemo pronaći sve što nas zanima: od kuhanja, čišćenja, uređenja, preko lifestyla, edukativnog sadržaja, različitih svjetskih zanimljivosti pa sve do umjetnika koji se na poseban način mogu izraziti i dobiti pažnju velikog broja ljudi.
Poseban trenutak TikToka dogodio se kad je nadmašio čak i Google kao najpopularnija domena na svijetu u listopadu 2020. i trend se nastavio u studenom i prosincu.
KAKVE SADRŽAJE OBJAVLJIVATI?
Prva pitanja brendova za TikTok najčešće su bila: ‘Jesu li tamo samo djeca’ i ‘Moramo li plesati i glupirati se ako smo na TikToku?’. Sve ovo jako se promijenilo za vrijeme korone i danas se više ne postavljaju ovakva i slična pitanja, već: ‘Što možemo objavljivati kao kompanija na TikToku?’.
Ovisno o ciljevima koje žele postići, kompanije mogu objavljivati sadržaj vezan za:
1. Employer branding – atmosfera na poslu, upoznavanje zaposlenika, poslovni procesi i alati koji se koriste
2. Brand awareness – kroz edukativne sadržaje o svojim uslugama i proizvodima, savjete stručnjaka te prezentaciju usluga i proizvoda kroz oči stvarnih korisnika – TikTokera
3. Reach – postavljanje izazova i praćenje TikTok trendova pomaže u povećanju pratitelja jer je na TikToku još uvijek moguć organski rast
KREATIVNOST I AUTENTIČNOST
TikTok je raznolik svijet i mogućnosti su bezbrojne. Ako se pitate treba li vaša kompanija biti na TikToku, danas gotovo da nema industrije koja nije prisutna i koja ne stvara svoje trendove, izazove i sadržaj, a kreativnost i autentičnost su na prvom mjestu.
Kada kao kompanija imate jasne ciljeve, sve je jednostavnije. Nakon toga ostaje još jedan fokus, a to je da ne snimate reklame, već TikTokove. Ključno je da se odmaknete od klasičnih reklama svojih usluga i proizvoda, zaboravite na filtere i savršenu produkciju. Pokažite stvarnu interakciju sa svojim brendom.
U Hrvatskoj i regiji danas je sve više brendova iz različitih industrija koji redovito stvaraju sadržaj na TikToku i grade svoju zajednicu postojećih i budućih potrošača. S obzirom na trend rasta jasno je da će se sve više kompanija priključivati platformi, pogotovo jer je ovo trenutak kada u našoj regiji nisu mogući oglasi na TikToku. Sve što se kreira i objavi funkcionira organski.
Manji brendovi, u usporedbi s onim gigantskim, imaju jednake prilike okupiti svoju zajednicu na TikToku baš zbog toga što nema natjecanja u budžetu za oglašavanje, nego u samoj kreativnosti. Tu se može povući paralela s prethodnim iskustvom na društvenim mrežama.
Kada je Facebook tek počinjao u našoj regiji, smatrali su ga mjestom za studente. Kada je Instagram počeo rasti, većina je govorila da je to platforma za objavljivanje sličica. U početku nisu shvaćeni ozbiljno, a danas su Facebook i Instagram među vodećim platformama za oglašavanje.
Slična situacija ponavlja se danas s TikTokom. Potrebno je da prođe period od nekoliko godina kako bi se počeo ozbiljno koristiti u marketinške svrhe, ali glavna razlika je u tome što trenutno postoji veća potražnja, odnosno količina gledatelja sadržaja od ponude, odnosno kreatora sadržaja. Ako želite to upotrijebiti za gradnju vlastitog biznisa, sad je pravo vrijeme. Kada korisnici TikToka vide reklamu u videu, automatski preskaču video, a nerijetko se događa da čak blokiraju profile. Što u tom slučaju jedna kompanija ili brend mogu napraviti kako bi izbjegli takvu situaciju i okupili trenutnu i novu generaciju kupaca i potrošača?
Ovo su tri glavna koraka:
1. Otvorite profil i upijajte sadržaj
Prvi korak je da prije nego što kreirate ijedan video, otvorite svoj profil i provedete određeno vrijeme upijajući sadržaj na platformi. TikTok ima puno edukativnog, motivacijskog i zabavnog sadržaja, ovisno o želji promatrača u određenom trenutku. Želite li kreirati dobar sadržaj, najprije morate razumjeti način objavljivanja ostalih, stil komentiranja i općenito način razmišljanja ljudi kada kliknu na aplikaciju TikTok na svom mobitelu.
2. Dajte vrijednost publici koja vas gleda
Drugi korak je da date vrijednost publici koja vas gleda. Najbolja reklama koju možete imati je preporuka, da netko tko vas gleda/sluša počne preporučivati vaš sadržaj ostalima. Postepeno, nakon nekoliko objava počet ćete okupljati svoju zajednicu. Pratite što pišu u komentarima, pratite što žele od vas – dajte im to!
3. Videi moraju biti vertikalni, ne horizontalni
Treći korak neka vam uvijek bude pred očima – vaši videi trebaju biti vertikalni, a ne horizontalni. Kada rade reklame na TikToku, kompanije često samo preuzmu svoj video s YouTubea i objave na TikToku, a kada korisnici vide takav sadržaj, automatski prekriže brend. Neka vaši videi budu vertikalni kao i ostali sadržaj na profilima kreatora – na taj način nećete odstupati od jednog od glavnih pravila TikToka.
Kada kreiram sadržaj za kompanije na TikToku, ovo su tri glavna koraka koja pazim da su uvijek ispunjena. Smisao TikToka nije da vam instant proda uslugu / proizvod, već da postepeno gradite i povećavate zajednicu koja će početi kupovati od vas i to ne zato što im to prikazujete u svakom videu, već zbog velike količine vrijednosti koju im dajete kroz objave.
Wolt, Dormeo, RK Nexe, Deliiicije, Pipi, Lesnina, Portal zdravlje i Dentum samo su neki od brendova koji su u Hrvatskoj uveli TikTok u svoju marketinšku strategiju i već danas imaju konkretne rezultate. Svi brendovi koji još razmišljaju imaju priliku iskoristiti 2023. godinu za lansiranje vlastitog TikTok profila, proširenje svoje publike i ostvarenje novih rezultata.