Prema novim podacima Jeftinije.hr, portala za usporedbu cijena u web trgovinama ove je godine zabilježen manji pad potražnje za vrijeme Crnog petka i to od 11 %. Najveće iznenađenje bila je činjenica da su najmanje traženi bili proizvodi koji se tradicionalno najviše kupuju za vrijeme Crnog petka poput televizora, mobitela, laptopa i pametnih satova dok su među najtraženijima bili usisavači, sušilice, perilice rublja i parfemi.
„Najveće iznenađenje ovogodišnjih Black Friday kupnji bili su proizvodi iz segmenta bijele tehnike i malih kućanskih aparata“, otkrio je Michal Buzek, voditelj analitike u Heureka Grupi, dodajući: „S druge strane, potrošači su najmanje interesa pokazali prema tradicionalno popularnim kategorijama proizvoda poput laptopa, mobitela ili robotskih usisavača“.
Najveći hit ove godine su bile knjige s potražnjom većom od 1100 %, odvlaživači zraka za kojima je potražnja porasla više od 100 % te muške jakne koje su bile 85 % traženije nego prošle godine. Među najpopularnijim kategorijama našli su se usisavači (+40%), perilice rublja (+27%), sušilice rublja (+9%) te parfemi (+27%). Najveći pad potražnje, u odnosu na prošlu godinu, zabilježen je u kategorijama mobitela (-13%), televizora (- 20%), pametnih satova (- 20%), laptopa (-32%) te robotskih usisavača (-56%).
Iako su Black Friday akcije uglavnom završile, vrhunac online prodaje se tek očekuje u iduća dva tjedna. „Uz Black Friday, drugi i treći ponedjeljak u prosincu su najjači dani u godini. Naši podaci pokazuju da potrošači uglavnom koriste slobodno vrijeme vikenda za istraživanje i usporedbu proizvoda, a glavninu kupnji obavljaju početkom tjedna“.
Specijalizirane podstranice za kupnju božićnih i novogodišnjih poklona poput pokloni.jeftinije.hr svojim smislom, dizajnom i funkcionalnostima nedvojbeno privlače sve veću pažnju potrošača i sve su uobičajenija početna točka kupovine.
Najkasniji datum za ovogodišnje blagdanske online narudžbe ovisi o pojedinim trgovcima i dobavljačima, ali za opuštenu božićnu kupnju preporuka je da se narudžbe obave do 18. prosinca kako bi sve bilo dostavljeno na vrijeme: „Naravno, važno je provjeriti jesu li željeni proizvodi na zalihama u trgovini i koji je način dostave dostupan u pojedinoj web trgovini“, napomenuo je Michal Buzek iz Heureka Grupe.