Deterdženti za pranje rublja: Pad vrijednosne i količinske prodaje

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018., promatrajući količinski, vodeća tri brenda zastupala su 42% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Ariel, Faks Helizim i Persil

Analizira: Ivana Talić, Nielsen

Kategorija deterdženata za pranje rublja uključuje sva sredstva s namjenom za pranje rublja u svim formatima: praškaste, tekuće, kreme i kapsule. Kategorija također uključuje i deterdžente 2u1 koji uz sredstvo za pranje rublja sadrže i omekšivač.

Nielsenovim panelom maloprodaje obuhvaćeno je tržište Hrvatske koje uključuje hipermarkete (iznad 2.500 m2), supermarkete (301 – 2.500 m2), trgovine mješovitom robom (ispod 300 m2), kioske i drogerije.

Panel maloprodaje ne uključuje veleprodaju, Cash & Carry, specijalizirane trgovine, online prodaju, diskontere, tržnice.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018. godine, kategorija deterdženata za pranje rublja zabilježila je pad vrijednosne i količinske prodaje, najviše uslijed pada prodaje praškastih deterdženata koji nose 61% količinske prodaje.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 71% ukupne kategorije pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 29% količinske prodaje.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018. godine, promatrajući količinski, vodeća tri brenda zastupala su 42% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Ariel, Faks Helizim i Persil.