U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018., promatrajući količinski, vodeća tri brenda zastupala su 42% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Ariel, Faks Helizim i Persil
Analizira: Ivana Talić, Nielsen
Kategorija deterdženata za pranje rublja uključuje sva sredstva s namjenom za pranje rublja u svim formatima: praškaste, tekuće, kreme i kapsule. Kategorija također uključuje i deterdžente 2u1 koji uz sredstvo za pranje rublja sadrže i omekšivač.
Nielsenovim panelom maloprodaje obuhvaćeno je tržište Hrvatske koje uključuje hipermarkete (iznad 2.500 m2), supermarkete (301 – 2.500 m2), trgovine mješovitom robom (ispod 300 m2), kioske i drogerije.
Panel maloprodaje ne uključuje veleprodaju, Cash & Carry, specijalizirane trgovine, online prodaju, diskontere, tržnice.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018. godine, kategorija deterdženata za pranje rublja zabilježila je pad vrijednosne i količinske prodaje, najviše uslijed pada prodaje praškastih deterdženata koji nose 61% količinske prodaje.
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 71% ukupne kategorije pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 29% količinske prodaje.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018. godine, promatrajući količinski, vodeća tri brenda zastupala su 42% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Ariel, Faks Helizim i Persil.