Kakav imidž prati trgovačke lance

U ovom valu istraživanja željeli smo istražiti imidž trgovačkih lanaca, odnosno sliku koju o pojedinom trgovačkom lancu imaju potrošači. Pri mjerenju imidža, potrošači izabiru, među ponuđenim, one tvrdnje koje se odnose na pojedini trgovački lanac.

Analizirala: Martina Soršak Susović, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (75,9%) i Konzum (73,4%). Nešto manji broj je posjetio Kaufland (60,7%) i Plodine (55,4%). Podjednak udio posjećuje Interspar i Spar te Eurospin, Studenac i Tommy. Najmanju posjećenost imaju KTC i Plodine koje posjećuje oko 15% kupaca.

POSJEĆUJU NAJČEŠĆE

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Konzum, Kaufland i Lidl imaju podjednak rezultat – svaki lanac je mjesto najčešće kupnje za nešto više od jedne petine kupaca. U ostalim trgovačkim lancima najčešće kupuje manje od 10% kupaca.

PREPORUKA

Kada se pogleda preporuka pojedinog trgovačkog lanca, najveći broj preporuka ima Lidl, kojeg preporučuje nešto više od dvije trećine kupaca, dok podjednak udio preporučuje Konzum i Kaufland (oko 57%). Plodine, Interspar i Spar preporučuje manji broj kupaca, njih oko jedne trećine. Ostali trgovački lanci se preporučuju u manjem udjelu.

IMIDŽ TRGOVAČKIH LANACA

U ovom valu istraživanja željeli smo istražiti imidž trgovačkih lanaca, odnosno sliku koju o pojedinom trgovačkom lancu imaju potrošači. Pri mjerenju imidža, potrošači izabiru, među ponuđenim, one tvrdnje koje se odnose na pojedini trgovački lanac. Rezultati se prikazuju u imidž mapi, koja omogućuje uočavanje zajedničkih, ali i razlikovnih karakteristika među pojedinim trgovačkim lancima.

Pri tome, lanci koji su bliže sredini mape imaju lošije diferenciran imidž, dok su oni koji su bliže rubovima mape percipirani kao bolje izgrađenog imidža. Nadalje, na krajnjim vrijednostima mape istaknute su karakteristike koje najviše razlikuju trgovačke lance. Lidl i Kaufland su percipirani kao lanci povoljnih cijena, a Kaufland je dodatno percipiran kao lanac s dodatnim sadržajima.

Dodatni sadržaji su vezani uz imidž i Interspara i Konzuma, no ta dva lanca su percipirani i kao lanci sa širokim asortimanom. Osim toga, Konzum je percipiran, kao i Plodine i Spar, kao lanac pristupačne lokacije, s radnim vremenom koje odgovara kupcima.