Suhomesnati proizvodi: Čak 79% potrošača barem ponekad konzumira kategoriju

Gotovo tri petine heavy korisnika kategorije prilikom kupovine prednost daje trajnim suhomesnatim proizvodima koji su domaće proizvodnje

Analizira: Violeta Perčić, Project Executive, Ipsos

Trajni suhomesnati proizvodi rado su dio prehrane velikog broja Hrvata u dobi od 16 do 64 godine. Tako imamo 79% potrošača koji barem ponekad konzumiraju kategoriju, što je u procjeni populacije otprilike 1.911.586 Hrvata u navedenoj dobnoj skupini.

Ako dodatno segmentiramo potrošače, dobit ćemo 24% heavy korisnika koji konzumiraju kategoriju barem 4 do 6 puta tjedno, 34,7% medium korisnika koji konzumiraju kategoriju 1 do 3 puta mjesečno, te naposljetku 20,6% light korisnika koji konzumiraju kategoriju jednom mjesečno ili rjeđe. Nešto malo manje od dvije petine korisnika kategorije smatra izuzetno bitnim koji brend trajnih suhomesnatih proizvoda kupuje.

HEAVY KORISNICI

Heavy konzumenti trajnih suhomesnatih proizvoda su nešto češće muškarci nego žene. Pogledamo li dobnu strukturu, možemo vidjeti da više od polovice promatrane ciljne skupine pripada dobi od 40 do 59 godina. Gotovo trećina ih dolazi s područja Zagreba i okolice te su većinom srednjoškolskog obrazovanja.

Prema životnom stilu, heavy korisnici trajnih suhomesnatih proizvoda iznadprosječno, ali i u postotku najčešće pripadaju segmentu Umjerenih obiteljskih ljudi. Samo ime sugerira da su pripadnici ovog segmenta umjereni u većini životnih nazora.

Obiteljski sklad im je izuzetno bitan te pokazuju sklonost u brizi za kućanstvo i uređenje doma. Svoje slobodno vrijeme vrednuju te ga najčešće provode u obiteljskom okruženju.

Gotovo tri petine heavy korisnika kategorije prilikom kupovine prednost daje trajnim suhomesnatim proizvodima koji su domaće proizvodnje. Oko polovice preferira manje masne trajne suhomesnate proizvode te ih u gotovo istom postotku smatra da su proizvodi poznatih proizvođača kvalitetniji od trgovačkih marki.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorije trajni suhomesnati proizvodi, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda.

Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik je brend konzumirao u posljednjih mjesec dana.

Promatrano na heavy korisnicima trajnih suhomesnatih proizvoda, prvo mjesto je zauzeo PIK Vrbovec s 38% (38,31) korisnika u posljednjih mjesec dana. Odmah do njega nalazi se Podravka s gotovo jednakim postotkom (38,28%). Možemo reći da prvo mjesto dijele dva navedena brenda. Na trećem mjestu su Lidlovi Okusi zavičaja s 29% korisnika.