Online strategija: Cjelovitim nastupom i pravilnim spoznajama do rekordne prodaje

Tražite li jeftino i brzo rješenje, neće biti odlično. Tražite li brzo i odlično rješenje, ono također neće biti jeftino. A ako, pak, tražite jeftino, a odlično rješenje, ono na kraju neće biti ni brzo ni odlično

Piše: Jelena Pintar, PR & Digital Specialist, Ceneje d.o.o.

Povećanje interesa potrošača za internet kupovinu tijekom proteklih pet godina snažno utječe na budući rast prihoda u svim područjima poslovanja, kako u B2B tako i u B2C segmentu, od maloprodaje do usluga. To je činjenica. A činjenica je i da se većina poduzeća prema svojim kupcima još uvijek ponaša kao maćeha, smatra Blaž Regina, stručnjak za online strategiju.

Ovaj stručnjak ističe kako se tvrtke svaki dan susreću s izazovima, kako u praksi tako i u sve konkurentnijem poslovnom svijetu. Poduzeća donose nove načine i strategije marketinga koji su uvjet za uspješan nastup na tržištu, stoga odlučujući čimbenik za daljnji rast predstavljaju: svijest, spoznaja i pravilna vizija onih koji u poduzeću donose odluke.

Regina ističe kako se rukovodeće osobe u tvrtki prije ulaganja u marketing trebaju zapitati: »Kako ćete ubuduće očuvati daljnji rast vašega poduzeća, a koji će prvenstveno ovisiti o svijesti i spoznaji što je višekanalna prodaja i kako u nju pravilno ući te kako ulagati prikladna sredstva?«, uz pojašnjenje kako konkurencija u međuvremenu postaje sve bolja, internetska konkurencija sve veća, a moderan potrošač sve zahtjevniji. »U narednim godinama o tome će ovisiti hoće li se vaša tvrtka nastaviti razvijati: hoćete li stagnirati, nazadovati (bez obzira na to kako se dugo nalazite na tržištu), kako ste uspješno do sada poslovali i/ili kako fantastičan proizvod ili uslugu imate.«

PRILAGOĐAVANJE PROMJENAMA

Brz trend i rast internet kupovine nastavit će se i u budućnosti. Puno toga ovisitće upravo o ulaganju u marketinške aktivnosti. Ipak, kada govorimo o promjenama koje su se u posljednjih godina dogodile uslijed digitalizacije i posljedične promjene navika potrošača, ne možemo zaobići činjenicu da se većina poduzeća još uvijek ne zna prilagoditi svim tim promjenama, a Regina kao glavne razloge navodi:

  • interni nedostatak odgovarajućeg kadra,
  • nedostatak vremena,
  • nedostatak znanja kod rukovodećih struktura,
  • negativna iskustava iz prošlosti prilikom nastupanja na internetu, a što sve posljedično uzrokuje i negativan odnos prema pravilnom ulaganju u aktualne marketinške kanale.


‘KOLIKO PARA, TOLIKO MUZIKE

Cijena je, naravno, oduvijek odlučujući faktor prilikom svakog ulaganja. No ponekad poduzetnici ‘padaju u zamku’ pokušavajući na svakom koraku uštedjeti. »Ovdje se radi o spirali iz koje će se tvrtke u budućnosti sve teže izvlačiti. Često u razgovorima s direktorima tvrtki (velikih i malih) najprije ‘naletim’ na pitanje o cijeni: Koliko košta online strategija? To u poslu i jest jedan od ključnih pokazatelja neznanja i nedostatka primjerenih informacija kod onih koji donose odluke. Naime, ne mogu si zamisliti direktora koji se ne bi odlučio za investiciju ako su mu unaprijed predstavljeni strategija, tijek i profitabilnost investicije«, tvrdi Regina i dodaje: »Zato svim direktorima koji odluke za digitalnu transformaciju svojeg poduzeća usvajaju samo na temelju cijene preporučujem da na cijelu stvar pogledaju nešto šire. Gorak okus loše kvalitete ostaje još dugo nakon što je osjećaj niske cijene već odavno zaboravljen. Iz tog razloga onim direktorima koje najprije zanima cijena postavim pitanje: Zanima li vas cijena za uspjeh ili cijena za dobar osjećaj s poraznim rezultatom?«, pojašnjava Regina te upozorava: »Ako se za ponuditelja odlučujete samo na temelju cijene, onda ćete na tržištu teško pronaći kvalitetu!«

Regina napominje kako danas svi žele brzo, jeftino i odlično rješenje, ali takvog rješenja na tržištu jednostavno nema.

IZABERITE KVALITETNOG PARTNERA

»Argumentacija je poprilično jednostavna. Tražite li jeftino i brzo rješenje, neće biti odlično. Tražite li brzo i odlično rješenje, ono također neće biti jeftino. A ako, pak, tražite jeftino, a odlično rješenje, ono na kraju neće biti ni brzo ni odlično. Poduzetnicima koji želite započeti profitabilni nastup na internetu preporučujem da prvo pomognu sami sebi i da su u prvom redu iskreni prema sebi. Razumijem, doduše, tu čestu praksu traženja niske cijene koja je, usput rečeno, samo posljedica straha (bilo radi nepoznavanja ili zbog prošlog negativnog iskustva).

S druge strane, treba imati na umu kako različite cijene od strane agencija na kraju ipak nisu cijene za isti konačni rezultat. Ako je agencija iskrena, onda će vam sa zadovoljstvom argumentirati zašto treba uložiti točno određenu investiciju i zašto se mora izabrati upravo određeni pristup. Primjerice, u agenciji Spletnik posao nećemo niti započeti bez jasnog signala da naručitelj zna zašto ulaže i, prije svega, u što ulaže.

Danas nije nikakva tajna da se nastup na internetu može procijeniti već prije samog početka ulaganja jer postoje alati koji će za određenu djelatnost vrlo precizno pokazati kakav je tržišni potencijal, koja je investicija potrebna za određen rezultat te tko su najjači internetski konkurenti i u koje aktivnosti ulažu. »Stoga moj prijedlog glasi da se kod odluke za idealnog partnera, a ne samo za dopadljivog ponuđača, odlučujete na temelju konkretnih razgovora i informacija, a ne da povjerujete samo zbog simpatičnog pristupa.

Na kraju će sve ionako ovisiti o vašoj odluci, odnosu i korektnosti ponuđača. Ukoliko će vaša odluka biti pogrešna, pomislit ćete kako internet u vašem slučaju ne funkcionira i nije za vas. Ovim završnim zaključkom (koji je, na žalost, vrlo čest, a zapravo je potpuno pogrešan) široko ćete otvoriti vrata upravo onim vašim konkurentima koji u svoj rast već danas ulažu jer rade na temelju pravilnih spoznaja«, zaključuje Regina.