IZTL: Glavni motiv posjeta odnosi se na blizinu trgovačkog lanca

Na drugome mjestu razloga za posjećenost lanaca je velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Nešto su manje važni asortiman, jeftinije osnovne cijene, kvaliteta trgovačkih marki, izbor svježeg voća i povrća te loyalty program

Analizira: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je podjednak broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (81,3%), Konzum (76,9%) i Kaufland (69,2%). Manji broj ispitanika je posjetio Plodine (55,8%) te Spar (44,6%) i Interspar (42,9%). Eurospin je posjetilo 31,5% kupaca, Studenac 27,6%, a Tommy (24,2%).

Najmanju posjećenost imaju KTC (17,4%) i NTL (14%). Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Kaufland i Konzum su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance. Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu.

Glavni motiv se odnosi na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine. Na drugom mjestu je velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Nešto je manje važan asortiman, jeftinije osnovne cijene, kvaliteta trgovačkih marki, izbor svježeg voća i povrća te loyalty program. Najmanju važnost ima ponuda svježeg mesa i pekarskih proizvoda.

U usporedbi s prošlom godinom, većina razloga je stabilna, no značajno se povećava važnost kvalitetnih robnih marki.

Agencija Hendal kontinuirano provodi istraživanje zadovoljstva trgovačkim lancima na nacionalno reprezentativnom uzorku. U ožujku 2024. ukupan postignuti uzorak obuhvaća 500 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži.