DIGITALNI DETOX: Razlog zašto vaš sadržaj mora biti izvanserijski

Kao što će vam agent za nekretnine reći: “Lokacija, lokacija i lokacija!”, tako i ja kažem: “Content, content i content!”. Osmislite sadržaj, pomno isplanirajte njegovu objavu i zaokupite pažnju korisnika. Izdvojite se iz velike mase sadržaja storytellingom.

Piše: Boris Ličina Borja, Head of Digital u kreativnoj agenciji I TO NIJE SVE!

U svijetu koji se sve više oslanja na digitalni sadržaj, bilo je za pretpostaviti da će doći vrijeme kada ćemo morati razmišljati o tome da se odmaknemo od ekrana i posvetimo aktivnostima koje od nas ne očekuju upotrebu ekrana, tipki ili drugih digitalnih sadržaja na koje smo toliko navikli i bez kojih nam je svakidašnjica postala nezamisliva. Taj se trenutak već neko vrijeme rađa kao ideja, a što najbolje dokazuju podaci koji kažu kako bi 63% stanovnika Sjedinjenih Država željelo smanjiti upotrebu mobilnih uređaja. U Velikoj Britaniji je čak polovina obitelji s djecom 2018. godine planiralo digital detox odmor.

I to nije sve – velike tvrtke također smatraju kako bi trebali provoditi manje vremena za ekranom. Google tako nudi Digital Wellbeing set alata koji pomažu da pronađemo balans između dva svijeta. Apple, s druge strane, prati koliko vremena na što trošimo na digitalnim platformama i pomaže nam da ga skratimo. Odnosno, daje nam opciju da to vrijeme limitirano i sami odredimo granice.

Facebook je najslabiji u svojim naporima da to dovede u red. No, digital detox kao trend je i više nego izražen. U vrijeme korone i lockdowna provodili smo jako puno vremena na društvenim mrežama, pa je taj osjećaj da se „moramo skinuti“ postao još izraženiji. U kontekstu ove teme, važno je spomenuti i sljedeće: na digitalnim platformama vaša konkurencija nisu samo vama najbliže tvrtke, već Netflix, influenceri, Playstation, ja.

Naime, vrijeme koje dajemo digitalnim kanalima je kroz dan ograničeno kao i općenito naše vrijeme – mi biramo hoćemo li gledati lijepu fotografiju hrane nekog proizvođača na Instagramu ili food show na Netflixu. Biramo hoćemo li istražiti što radi neki brend ili odigrati neki novi naslov na Playstationu. U konačnici, biramo hoćemo li gledati što rade tvrtke ili naši prijatelji.

CONTENT, CONTENT I CONTENT

Kada sve ovo uzmemo u obzir, jasno je da naš sadržaj na digitalnim platformama mora konkurirati ne samo prvoj konkurenciji do nas, već i – Netflixu. Da, zvuči zastrašujuće, ali nije – zapravo je jako motivirajuće i izazovno. Naročito ako znamo tko nam je konkurencija nakon što dobijemo veliki broj pregleda ili reakcija. Danas tako u proizvodnji sadržaja za digitalne platforme sve ovo trebamo uzeti u obzir kada planiramo sadržaj. Naš benchmark mogu biti i naši najbliži konkurenti, ali tu su i svi drugi s kojima se borimo za korisničko vrijeme.

Moja je preporuka svim brendovima jednaka. Kao što će vam agent za nekretnine reći: “Lokacija, lokacija i lokacija!”, tako i ja kažem: “Content, content i content!”. Osmislite sadržaj, pomno isplanirajte njegovu objavu i zaokupite pažnju korisnika. Izdvojite se iz velike mase sadržaja storytellingom. Uključite korisnike u priču te ih pretvorite u svoje brend ambasadore.

Postanite najbolji u organskom sadržaju kojega će vaši korisnici sa zadovoljstvom upijati, biti koncentrirani na njegov meritum te vas na kraju i pratiti kako bi bili uključeni u nastavak onoga što kao brend pokušavate promijeniti, komunicirati ili ostvariti. Jasno mi je da ovako sažeto zvuči jednostavno, ali vjerujte mi – jako dobro znam da nije. No danas nema druge nego biti izvanredan u svom nastupu na digitalnim platformama i ne pristati na ništa manje od toga. Jer to je i ono što vaš korisnici od vas očekuju.

DIGITAL DETOX I GENERACIJA Z

Mi, milenijalci te naši roditelji kao pripadnici generacije X ili Baby Boomeri, možemo se bez ikakvih zadrški uspoređivati ili poistovjećivati s našim roditeljima, pa čak i roditeljima naših roditelja. No za razliku od svih navedenih, za generaciju Z trenutno nema usporedbe. Svi mi koji smo odrastali bez interneta, mobitela, pametnih telefona, Siri, tableta i ostalih modernih tehnologija, možemo razumjeti naše roditelje, no generaciju Z možda malo teže. Naime, kako bismo ih i mogli shvatiti kada s njima ne dijelimo, u tom generacijskom smislu, gotovo ništa zajedničko.

Mi smo u trgovinu morali ići pješice, odjeću ili obuću koja nam se svidjela morali smo “na licu mjesta” isprobavati, a ako smo htjeli s ljetovanja ponijeti kakvu uspomenu, morali smo čekati povratak u Zagreb i razvijanje filmova kako bismo mogli izrađivati foto albume. Sve navedeno, i naravno još puno puno toga, danas je toj generaciji omogućeno dodirom prsta ili u dva do tri klika mišem. Razmislite malo o tome. Prema tome, nije teško zaključiti, a i sva recentna istraživanja nam govore, da na smartphoneima i ostalim gadgetima provodimo većinu svog vremena.

Ne govorim o slobodnom vremenu, već o raspoloživom vremenu kojeg imamo tijekom jednog dana. No, suprotno očekivanjima, generacija Z gotovo da predvodi digital detox trend, a i milenijalci su blizu. Tako je jednim istraživanjem utvrđeno da čak 51 posto njih sanja o životu bez društvenih mreža, dok 54% njih vjeruje kako to što su stalno povezani ne pomaže njihovom zdravlju.

S obzirom na to da govorimo o generaciji koja skoro svo svoje vrijeme provodi online ili u prisustvu digitalnih kanala, jasno je kako je njima prvenstveno potreban svojevrstan odmor od ekrana. Priznajem, i mene je iznenadilo da su upravo oni najpogođeniji time, ali kada pročitate malo više istraživanja na temu, jasno je i zašto.

KAKO ZAOKUPITI PAŽNJU U ŠUMI SADRŽAJA?

Vrijeme jednosmjerne komunikacije već je odavno iza nas. Digital detox nije trend koji se odnosi samo na Sjedinjene Države ili jednu generaciju. Nema ciljne skupine na koju se ovo ne odnosi – pitanje je samo u kolikoj mjeri. Zato sadržaj koji stvaramo na digitalnim platformama mora biti poseban, poticajan, zanimljiv i upečatljiv. I naravno, prikazan pravoj osobi u pravo vrijeme na pravom mjestu – a to je nešto što nam digitalne platforme jako dobro omogućavaju i to trebamo pametno koristiti.