Njemačka maloprodaja očekuje slabu božićnu sezonu

Nijemci smanjuju potrošnju pred blagdane, upozorila je udruga maloprodajnih tvrtki, prognoziravši pad prodaje u božićnoj sezoni budući da su kupovnu moć građana nagrizli visoka inflacija i energetska kriza. Prodaja će zadnja dva mjeseca u godini pasti za četiri posto u realnom izrazu, pokazalo je istraživanje HDE-a.

U nominalnom izrazu trebala bi porasti za 5,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.

Nešto više od polovine od ukupno 500 anketiranih tvrtki očekuje da će božićna sezona u Njemačkoj biti lošija od prošlogodišnjeg, a njih 21 posto prognozira da će biti znatno lošija. “Prodaja raste samo kroz povećanje cijena potaknuto inflacijom. Vremena su i dalje teška za maloprodajne tvrtke”, rekao je izvršni direktor HDE-a Stefan Genth.

Inflacija je u listopadu dosegnula 10,4 posto, najvišu razinu u otprilike 70 godina, potvrdio je danas statistički ured Destatis.

Maloprodajni sektor se tek počeo oporavljati od pandemijske krize, koja se protegnula i na prošlogodišnji prosinac zbog lockdowna uvedenog na početku širenja omikron varijante koronavirusa.

“Danas je situacija drugačija. Neizvjesnost u Europi koju je izazvao rat u našoj blizini jamči loše raspoloženje potrošača”, rekao je Genth.

Online maloprodaja polako se normalizira, nakon dvije iznimno snažne pandemijske godine, i HDE predviđa 2,3-postotni pad u ovoj godini, u nominalnom izrazu. U realnom izrazu trebala bi po njima potonuti 7,2 posto.

HDE ipak očekuje i malo pozitivnog blagdanskog duha u 2022., zahvaljujući relativno stabilnom tržištu rada i činjenici da jedna petina potrošača planira potrošiti više od 300 eura na poklone, pokazalo je istraživanje u kojem je sudjelovalo više od 2000 građana.

Mnogi europski trgovci pokušavaju zadržati cijene na niskoj razini kako bi privukli kupce s ‘tanjim’ novčanikom. Nizozemski trgovac mješovitom robom i vlasnik Primarka Associated British Foods uspjeli su tako povećati prodaju.

No, Genth je upozorio da si njemački trgovci možda neće moći dopustiti taj ‘luksuz’, zbog ekonomskih poteškoća. “U maloprodaji se danas ne možemo apsolutno ničega odreći jer i nama rastu troškovi”, izjavio je. (Hina/Reuters)