IZTL: Najčešći motivi posjete lancima su blizina i veliki broj akcija

Glavni motivi posjete odnose se na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine te velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac dok su značajno manje važni široki asortiman te jeftinije osnovne cijene proizvoda.

Analizirala: Martina Soršak Susović, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je podjednak broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (84,6%), Konzum (75,1%), Kaufland (65,31%) i Plodine (62,9%).

Manji broj ispitanika posjetio je Interspar (45,4%) i Spar (44,0%). Eurospin je posjetilo 23,9%, Tommy 23,9%, a Studenac 20,9% kupaca. Podjednaku posjećenost imaju KTC (17,1%), a NTL (15,9%). Najmanje je posjećena Lonia (5,0%).

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Kaufland i Konzum su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance. Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu.

Glavni motivi se odnose na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine te velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Značajno manje važni su široki asortiman te jeftinije osnovne cijene proizvoda.

Sljedeću grupu motiva čine kvalitetne robne marke i ponuda svježeg voća i povrća. Manje su važni lojalty program i izbor pekarskih proizvoda dok je ponuda svježeg mesa u mesnici najmanje važna.

U studenome 2022. ukupan postignuti uzorak istraživanja zadovoljstva trgovačkim lancima agencije Hendal obuhvaća 500 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži. Također, rezultati pokazuju posjećenost pojedinog lanca, a ne potrošnju u istom.