Uloga IT-a u maloprodaji je obrada, upravljanje i pohranjivanje podataka i informacija te se može koristiti za ubrzavanje procesa i stvaranje učinkovitosti kroz nekoliko kanala, što uključuje e-trgovinu, opskrbne lance, prikupljanje podataka o kupcima itd. Prikupljanje podataka značajan je dio uloge IT-a u retail poslovanju s obzirom na to da može trgovcima dostaviti razne informacije potrebne za donošenje važnih poslovnih odluka, poput analize kupaca i njihovih zahtjeva.
Retail industrija suočava se sa stalnim tehnološkim napretkom što je vidljivo i u fizičkim trgovinama i pri online kupovini. Od povećane upotrebe kioska do implementacije umjetne inteligencije i moćnih sustava za upravljanje skladištem, tehnologija nastavlja eskalirati. Uloga IT-a u maloprodaji je poboljšanje korisničkog iskustva i pružanje pomoći trgovcima da učinkovitije vode svoje poslovanje.
>> BUDUĆNOST MALOPRODAJE U VREMENU CHATGPT-A
>> IT SMANJUJE TROŠKOVE I POVEĆAVA UČINKOVITOST
>> PERSONALIZIRAJTE ISKUSTVO KUPNJE I WEB TRGOVINI DAJTE PEČAT
Također pomaže u pojednostavljenju određenih procesa, stjecanju uvida u navike potrošača, praćenju zaliha i još mnogo toga. Sve to može postići jedna vrsta tehnologije – informacijska tehnologija, koja u retailu može učiniti čuda i za poduzeća i za kupce.
ŠTO JE INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA?
Da pojednostavimo, uloga IT-a u maloprodaji je obrada, upravljanje i pohranjivanje podataka i informacija. Osim toga, IT koristi računala i mreže, hardver, softver, operativne sustave, pohranu i razne druge tehnologije. Informacijska tehnologija u maloprodaji može se koristiti za ubrzavanje procesa i stvaranje učinkovitosti kroz nekoliko kanala, što uključuje e-trgovinu, opskrbne lance, prikupljanje podataka o kupcima itd.
Prikupljanje podataka značajan je dio uloge IT-a u retail poslovanju s obzirom na to da može trgovcima dostaviti razne informacije potrebne za donošenje važnih poslovnih odluka, poput analiza kupaca i njihovih zahtjeva. Mnogi se trgovci oslanjaju na velike količine podataka kako bi držali korak s konkurencijom, iako njihovo prikupljanje, a potom i učinkovito uključivanje, može biti teško.
Ovdje na scenu stupa informacijska tehnologija: implementacijom različitih softvera, sustava, hardvera ili mreža trgovci mogu pristupiti informacijama iz prikupljenih podataka. Štoviše, podaci mogu biti obrađeni i analizirani te sigurno pohranjeni za kasniju ili trenutnu upotrebu. Razmotrimo nekoliko primjera IT-a u retail sektoru.
SOFTVER ZA ELEKTRONIČKO PRODAJNO MJESTO
Glavne prednosti uloge IT-a u retailu su da mnogi softveri i sustavi koriste automatizaciju. Za trgovce koji se žele istaknuti, automatizacija može biti izuzetno korisna, konkretno prilikom unosa i/ili prikupljanja podataka. Primjer softvera koji koristi automatizaciju je elektroničko prodajno mjesto (EPOS). Ovaj sustav elektronički obavlja poslovne zadatke među kojima su postupak naplate (tj. skeniranje, plaćanje itd.), upravljanje računom, upravljanje zalihama u trgovini itd. Kroz ovaj softver i tehnologiju procesi mogu postati puno učinkovitiji ovisno o digitalnoj tehnologiji za praćenje i pohrani podataka koji se kasnije mogu pretvoriti u vrijedne informacije koje trgovac kasnije može koristiti.
PREDVIĐANJE ZALIHA I PROGNOZIRANJE POTRAŽNJE
Prognoziranje potražnje značajan je aspekt retail industrije s obzirom da se koristi za pomoć trgovcima u razumijevanju i predviđanju buduće potražnje za njihovim proizvodima pomoću korištenja povijesnih obrazaca, zajedno s unutarnjim i vanjskim odlukama i čimbenicima. Sukladno tome, predviđanje inventara omogućuje trgovcima bolje znanje o razinama zaliha pa mogu u skladu s tim promijeniti redoslijed i količine narudžbi.
Na primjer, uzmimo da je neka stavka izuzetno popularna. Trgovci tada mogu koristiti podatke iz prethodnih kupnji kako bi proučili koliko artikala trebaju naručiti i tako učinkovito upravljali zalihama. I predviđanje zaliha i prognoziranje potražnje zahtijevaju različite tehnologije, poput strojnog učenja i podataka.
Implementacija uloge IT-a u maloprodaji, primjerice unutar upravljanja opskrbnim lancem, može pomoći trgovcima u određivanju trendova kupnje i izradi točnih prognoza u skladu s tim.
PRIKUPLJANJE PODATAKA O KUPCIMA
Podaci u retailu prikupljaju se kada kupac realizira kupovinu od trgovca. Primjerice, mnogi će kupci dati svoje adrese e-pošte kako bi primali posebne ponude ili dobili uvid u nove proizvode. Također će se prijaviti za programe vjernosti. Proces unosa tih podataka i zatim njihovog sigurnog pohranjivanja zahtijeva korištenje IT-a. Prikupljanje podataka o kupcima može se pokazati iznimno korisnim s obzirom na to da se može koristiti za stvaranje personaliziranog iskustva kupnje. IT pomaže u pohranjivanju podataka o kupcima koje trgovac zatim može koristiti da dopre do kupaca, putem e-pošte s personaliziranim ponudama ili slanjem raznolihih ponuda. Kada su kupci u procesu odjave, trgovci mogu pretraživati informacije o kupcu kako bi njihovo iskustvo kupovine učinili učinkovitim i brzim.
ZAKLJUČAK
Informacijska tehnologija igra važnu ulogu u retailu. Štoviše, može se koristiti za učinkovitije procese na svim digitalnim platformama. Osim toga, pomaže implementirati nova tehnološka dostignuća, poput vrhunskih softvera i operativnih sustava, što trgovcima pomaže u povezivanju i ispunjavanju potreba kupaca s puno većom učinkovitosti.