Riblje konzerve: Vodeća trojka drži 68% prodaje

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, vodeća tri proizvođača nose 68% ukupne vrijednosne prodaje kategorije ribljih konzervi, a oni su abecednim redom Bolton Group, Gaston i Podravka

Analizira: Ana Bulaš, Nielsen

Kategorija ribljih konzervi prema definiciji agencije Nielsen uključuje svu konzerviranu dugotrajnu ribu uključujući inćune, srdele, losos, sardine, tunjevinu i sitnu ribu. Proizvodi se mogu naći u različitoj formi – od cijelih komada ribe, komada, komadića i slično. Proizvodi mogu biti pakirani u različitim umacima/ dresinzima, npr. slana voda, maslinovo ulje, biljno ulje, umak od rajčice, ukiseljeni umak, majoneza, itd.

Međutim, delikatesni proizvodi poput bakalara na bijelo, slanih inćuna i slično nisu uključeni u ovu analizu. U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, kategorija ribljih konzervi je na tržištu hrvatske (bez diskontera) zabilježila rast vrijednosne i količinske prodaje.

Segment konzervirane ribe nosi 81% prodaje kategorije dok konzervirane riblje salate nose preostalih 19% prodaje. Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 72% kategorije ribljih konzervi pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz trgovine mješovitom robom ostvaruje preostalih 28% vrijednosne prodaje cjelokupne kategorije ribljih konzervi.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, vodeća tri proizvođača nose 68% ukupne vrijednosne prodaje kategorije ribljih konzervi, a oni su abecednim redom Bolton Group, Gaston i Podravka.