• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz regije
Unilever preuzima rumunjski brend sladoleda PDF Print E-mail
unileverUnilever South Central Europe preuzeo je rumunjski brend sladoleda Napoca. Kompanija namjerava proširiti svoj udjel na rumunjskom tržištu i uspješnim markama koje ima u svom portfoliu diljem svijeta. Ovaj proces dio je Unileverove kompleksne strategije rasta na FMCG tržištima srednje i južne Europe. Unilever South Central Europe kupio je kompaniju Napolact od prijašnjih vlasnika 2008., a transakciju bi nadležna tijela trebala odobriti za tri do četiri mjeseca. Unilever je na lokalnom tržištu sladoledom prisutan s brendovima kao što su Magnum i Carte d'Or, a prema novoj strategiji u proizvodni portfolio u Rumunjskoj bit će dodani brendovi Cornetto, Viennetta i Big Milk.

 
Delta M Grupa u Bugarskoj planira novi 'meki' diskont PDF Print E-mail
rodaSrbijanska holding kompanija Delta M Grupa, vlasnik lanca supermarketa Piccadilly u Bugarskoj, planira u toj zemlji do kraja godine otvoriti novi 'meki' diskontni format. Prva trgovina trebala bi biti otvorena u Sofiji. Kako je rekao direktor Piccadillyja Aleksandar Camparević, u kompaniji Delta M očekuju da će pregovori o kupnji novog zemljišta biti zaključeni unutar dva mjeseca, nakon čega bi krenula izgradnja. Novi trgovački format s prosječnom površinom trgovina od 10 tisuća kvadratnih metara razvijat će se u gradovima s više od 100 tisuća stanovnika.


 
Carrefour smješta Rusiju u centar svoje razvojne strategije PDF Print E-mail
Kompanija Carrefour trenutno promatra rusko tržište kao jedno od najvažnijih tržišta za postizanje razvoja. Na svojoj web-stranici www.carrefour.ru/eng pokrenutoj u Rusiji, trgovački lanac navodi da ima aktivne razvojne planove za Rusiju i planove za otvaranje hipermarketa u regijama Moskve i Krasnodara. Prvi hipermarket bit će otvoren 2009. godine u moskovskom trgovačkom centru 'Gorbushkin Dvor', a prvi hipermarket Carrefour u regiji Krasnodar također će se nalaziti u tamošnjem trgovačkom centru. Kompanija planira proširiti svoju prisutnost u krasnodarskoj regiji, jer je 2008. potpisan memorandum o razumijevanju koji se odnosi na implementaciju ulaganja u projekte. Predviđeno je da će Carrefour uložiti u krasnodarsku regiju do USD100 milijuna u periodu od pet godina te da će u regiji otvoriti nekoliko hipermarketa ili trgovina drugog formata.
 
Mercator Grupi 2,7 milijarda eura prihoda u 2008. PDF Print E-mail

mercator3Čisti prihodi od prodaje Mercator Grupe u 2008. godini iznosili su 2,7 milijarda eura. Ovim iznosom premašeni su prihodi ostvareni u 2007. godini za 10,8%, kao i planirani prihodi za 2008.godinu, za 3,1%. Udio čistih prihoda od prodaje izvan Slovenije u 2008. godini je iznosio 34%, dok u ovoj godini Mercator planira povećanje čistih prihoda od prodaje na 2,8 milijarda eura, rečeno je na nedavno održanoj konferenciji za novinare u Ljubljani na kojoj je Uprava prezentirala godišnje poslovne rezultate Mercator Grupe.
Mercator Grupa posluje na šest tržišta: u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori te odnedavno i u Bugarskoj, gdje je prošle godine osnovano društvo, a do kraja godine će bit otvoren i prvi hipermarket. „Prošla godina je s aspekta okolnosti poslovanja bila izrazito teška. Obilježile su je visoka inflacija u prvoj polovici te globalna financijska kriza u drugoj polovici godine, što je negativno utjecalo na opseg i strukturu potrošnje, kao i na marže, poslovne troškove i troškove financiranja", rekao je predsjednik Uprave Žiga Debeljak, najavivši kako Mercator i u ovoj godini nastavlja s intenzivnim razvojem i strateškim povezivanjem i na domaćem i na stranim tržištima.
Kupnjom dodatnih 12% vlasničkoga udjela društva M-Rodić d.o.o. iz Novog Sada, Mercator je u Srbiji postao vlasnik 88% vlasničkoga kapitala te kompanije. U Hrvatskoj se prošle godine udruzi za nabavu Mercator - Plodine pridružio i trgovački lanac Billa, a u Bosni i Hercegovini je sklopljeno strateško partnerstvo s društvom Omega d.o.o. iz Živinica te osnovano društvo M-BL d.o.o. u Banja Luci, koje će obavljati trgovačku djelatnost na području Republike Srpske u Bosni i Hercegovini. Planirane investicije u osnovna sredstva iznose 159 milijuna eura, a financirat će se iz vlastitih izvora jer zbog trenutačnih i očekivanih gospodarskih odnosa i uvjeta dodatno zaduživanje nije u planu.
U Sloveniji će se ove godine otvoriti trgovački centri u Laškom, Škofjoj Loki te novi centar tehnike, građevnoga materijala i namještaja u Jesenicama. U Hrvatskoj je u planu otvorenje Mercator centra u Varaždinu, hipermarketa i Intersporta u Zaprešiću, proširenje hipermarketa u Mercator centru Zagreb te otvorenje centra tehnike, građevnoga materijala i namještaja u Samoboru. U Srbiji je u planu otvorenje Roda centara u Kruševcu i Somboru, Trgovačkoga centra Rodić u Novom Sadu, novi supermarket u Beogradu te obnova hipermarketa i tehnike u Mercator centru Beograd. U BiH je u planu otvorenje Mercator centara u Banjoj Luci i Bijeljini te supermarketa u Prijedoru. U Crnoj Gori bit će otvoreni Mercator centri u Tivtu i Podgorici. Krajem godine u Sofiji će biti otvoren i prvi Mercator hipermarket u Bugarskoj.

 
Mercator se prilagođava krizi PDF Print E-mail

mercator-slika-za-regiju

Na nedavno održanom '10. Danu marketinga za Mercatorove partnere' u Ljubljani, tradicionalnom susretu vodstva Mercatora s najvećim dobavljačima i partnerima iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore, prilikom obilježavanju 60-te obljetnice osnutka društva, predstavljeni su uspjesi društva Mercator i partnera te strategija za tekuću godinu. „Mercator je pravovremeno prihvatio mjere za ograničavanje negativnih učinaka gospodarske krize i mjere za povećanje konkurentnosti ponude za potrošače, među kojima su osiguravanje cjenovne konkurentnosti i nadogradnja sistema vjernosti te troškovna racionalizacija", najavio predsjednik Uprave Žiga Debeljak. Ove aktivnosti već se provode u Sloveniji gdje je Mercator snizio cijene 2.800 proizvoda za svakodnevnu uporabu u domaćinstvima, a određeni broj proizvoda je na sniženju i na drugim tržištima gdje je Mercator prisutan. Članica uprave Mateja Jesenek istaknula je da se Mercator prilagođava potrošačima koji mijenjaju svoje kupovne navike, kupuju racionalnije, mijenjaju izbor proizvoda i postaju nepovjerljivi te najavila ovogodišnje ulaganje od 8 milijuna eura u cjenovnu konkurentnost na domaćem tržištu i 11 milijuna eura na nivou cijele Grupe.

 
Auchan Group kupio MGV Distri-Hiper PDF Print E-mail

Francuski trgovački lanac Auchan kupio je 51% udjela u kompaniji MGV Distri-Hiper i sada raspolaže s 100% sredstava kompanije i službeno ulazi na tržište Rumunjske. Kompanija MGV Distri-Hiper SA osnovana je u svibnju 2005. radi otvaranja i vođenja trgovina Auchan u Rumunjskoj. Partnerski odnos između dioničara od početka je bio u službi povećanja prisutnosti Auchana u kompaniji. Auchan, koji je na početku držao 29%, u studenom prošle godine je kupio 20% udjela koji je do tada pripadao grupi privatnih rumunjskih ulagača, a u prosincu je potpisao sporazum o kupnji 51% udjela od osnivača kompanije. Očekuje se da će prijenos vlasništva biti gotov u 2009., nakon što nadležni organi u Rumunjskoj daju svoj pristanak.

 
Carrefour Turkey kupuje lokalni trgovački lanac Pinar Marketçilik PDF Print E-mail

italy-carrefourU Turskoj je Carrefour kupio lokalni trgovački lanac Pinar Marketcilik, koji s 12 supermarketa djeluje u sjevernoj provinciji Samsun (Crnomorska regija), gdje je poznat kao najveći maloprodajni trgovac. Carrefour je u prošloj godini otvorio tri hipermarketa i 35 supermarketa, a vrijednost njegovih ulaganja u 2008. iznosila je 100 milijuna eura. Carrefour planira do 2013. poslovati s 60 hipermarketa i 250 supermarketa.

 
Distributivni centar Delta Agrara u Rusiji PDF Print E-mail

Kompanija Delta Agrar osnovala je u Rusiji distributivni centar za plasman poljoprivrednih proizvoda iz Srbije na rusko tržište. Agrodistributivni centar s radom je počeo 1. veljače, a namijenjen je distribuciji svježeg i smrznutog voća i povrća, tjestenina, mesa i prerađevina od mesa. Centar će u Rusiju plasirati robu raznih proizvođača iz Srbije, pod uvjetom da zadovoljavaju sve potrebne standarde.

 


Page 175 of 176