• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Vijesti iz zemlje
Raste izvoz kozmetičkih proizvoda PDF Print E-mail
Wednesday, 02 August 2017 13:24

kozmeticki-proizvodiZajednica za deterdžente i kozmetiku pri HGK, koja okuplja 40 proizvođača i veletrgovaca kozmetičkih proizvoda u Hrvatskoj, pridružila se europskom udruženju Cosmetics Europe . Budući da je Hrvatska dio EU tržišta te su hrvatski kozmetički proizvodi u skladu s EU regulativom, članice Zajednice za deterdžente i kozmetiku su i službeno htjele postati članovi ovog europskog udruženja kako bi tako lakše zastupale svoje interese te se ujedno pravovremeno upoznale sa svim novostima vezanima uz zakonsku regulativu koja se priprema za tu granu industrije.

„Članstvo u europskim i međunarodnim organizacijama od velike je važnosti za Zajednicu za deterdžente i kozmetiku HGK jer je za uspješno poslovanje neophodno raspolagati sa što više pravovremenih informacija. Upravo to nam omogućuje članstvo u europskim udruženjima poput A.I.S.E. i Cosmetics Europe koje imaju izravan pristup propisima u pripremi te mogućnost lobiranja pri Europskoj komisiji.

Osim što na taj način mogu zaštititi interese naše industrije, ujedno potiču i različite projekte vezane za zaštitu okoliša, kvalitetu proizvoda i sigurnost potrošača te doprinose ugledu i pozitivnom stavu javnosti u odnosu na našu industriju“, rekla je poslovna tajnica Zajednice za deterdžente i kozmetiku HGK Marina Biškupec dodajući da se u kozmetičkoj industriji u Hrvatskoj zadnjih nekoliko godina bilježi kontinuirani rast. U razdoblju od 2012. do 2015. godine ukupan prihod porastao je za 79 milijuna kuna.

kozmeticki-proizvodi-rast

„Hrvatski kozmetički proizvodi svojom kvalitetom pronašli su svoje mjesto na tržištu i uspješno konkuriraju stranim proizvodima. Izvoz kozmetičkih proizvoda u 2016. je iznosio 10 028 tona i gotovo se udvostručio u odnosu na 2011. kada je iznosio 5 792 tone. Mnogi mali proizvođači proizvode prirodnu kozmetiku temeljenu na prirodnim sirovinama našeg podneblja te su svojom ponudom kvalitetnih proizvoda učvrstili svoj položaj na tržištu“, pojašnjava Biškupec.

Prema podacima Cosmetics Europe, upravo su europske države vodeći globalni proizvođač kozmetičkih proizvoda sa 77 milijardi eura godišnje, a slijedi SAD sa 64 milijardi eura te Kina s 41 milijardom eura. Francuska i Njemačka glavni su europski izvoznici pri čemu njihov izvoz čini više od 55 posto ukupnog izvoza europskih država. Više od 5000 tvrtki u Europi bavi se proizvodnjom kozmetike i kozmetičkih proizvoda, od čega su 4900 male i srednje tvrtke, a njihov broj je u neprekidnom porastu. U proizvodnji je zaposleno 190.000 osoba.

 
Ruža Tomić Fontana nova direktorica Coca-Cole HBC u Sloveniji, RH i BiH PDF Print E-mail
Tuesday, 01 August 2017 13:22

ruza-tomic-fontanaPočetkom srpnja došlo je do promjene na čelnome mjestu u Coca-Coli HBC u Sloveniji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini kada je mjesto glavne direktorice preuzela Ruža Tomić Fontana.

Ruža Tomić Fontana na mjesto direktorice poslovne jedinice Coca-Cola HBC Adria dolazi s mjesta direktorice Odjela za prodaju. Karijeru u Coca-Coli HBC započela je 2002. te je neprestano profesionalno napredovala radeći na nekoliko ključnih rukovodećih mjesta u području komercijalnih poslova, uključivši i položaj direktorice Odjela za marketing, područne rukovoditeljice Odjela za prodaju, direktorice Odjela za komercijalne poslove za Hrvatsku.

Direktoricom Odjela za prodaju poslovne jedinice Coca-Cola HBC Adria imenovana je 2015. te je uspješnom preobrazbom prodajne ustrojbene jedinice, postavljanjem i primjenom kvalitetne prodajne strategije u tome razdoblju ostvarila rast prihoda i tržišnih udjela na svim trima tržištima. Usto je uspješno unaprijedila odnose s kupcima, dodatno osnažila uključenost zaposlenika i aktivno poticala kulturu inovacija unutar prodaje primjenjivu i u drugim poslovnim segmentima.

„Čast mi je preuzeti položaj glavne direktorice poslovne jedinice Coca-Cola HBC Adria i s našom upravom i zaposlenicima nastaviti raditi na daljnjemu rastu i osnaživanju položaja tvrtke na svim trima tržištima. Ostajemo usmjereni na osluškivanje potreba naših potrošača koji su nam oduvijek na prvome mjestu i na razvoj partnerskih odnosa s našim kupcima i zajednicama u kojima poslujemo. Načela održivosti i društveno odgovornoga poslovanja i dalje ćemo nastaviti ugrađivati i dosljedno primjenjivati u svim segmentima našega poslovanja. Uz daljnja ulaganja u inovacije i nove proizvode kao i osiguravanje najboljih radnih mjesta za naše zaposlenike uvjerena sam u nastavak našega rasta i u idućim godinama“, izjavila je Ruža Tomić Fontana u povodu preuzimanja čelnoga mjesta u poslovnoj jedinici Coca-Cola HBC Adria.

 
Poziv Agrokora dobavljačima PDF Print E-mail

agrokor-zgrada-novoAgrokor je 8. lipnja 2017. godine sklopio Ugovor o najstarijem (super-priority) kreditu kojim je predviđena i tranša kredita u iznosu od najviše ukupno 100 milijuna eura od kojih će se 50 posto koristiti za refinanciranje starog duga, a 50 posto za potrebe tekućeg poslovanja, u kojoj kao kreditodavatelji mogu sudjelovati dobavljači Agrokora i/ili njegovih povezanih društava uz istovremenu isporuku robe / pružanje usluga.

Jučer je na web stranici Agrokora objavljen službeni poziv dobavljačima za sudjelovanje u ovoj tranši kredita. Zainteresirani dobavljači trebaju ispunjavati sljedeće uvjete:

(1) da prema Agrokoru i/ili povezanom društvu imaju nepodmirenu tražbinu s osnove isporučene robe / pružene usluge koja je nastala prije donošenja rješenja o otvaranju postupka izvanredne uprave;

(2) da je takva tražbina prijavljena izvanrednom povjereniku sukladno odredbi članka 30. stavak 1. Zakona, te da za tu tražbinu, po razumnoj prosudbi izvanrednog povjerenika, postoji vjerojatnost da će biti priznata u postupku izvanredne uprave;

(3) da su spremni s Agrokorom i/ili povezanim društvom sklopiti novi ugovor o isporuci robe / pružanju usluga, uz cijenu i ostale kupoprodajne uvjete koji su jednaki najpovoljnijim ponuđenim u posljednjih šest mjeseci (uključujući pri tome i sve komercijalne popuste);

(4) da je ponuđena roba / usluge po količini, vrsti, kakvoći i drugim uobičajenim parametrima takva da, po diskrecijskoj ocjeni Agrokora, omogućava nastavak poslovanja;

(5) da su spremni pristupiti krovnom ugovoru o financiranju i prihvatiti sva prava i sve obveze koje iz tog ugovora proizlaze.

Agrokor ovim putem pozivadobavljače koji ispunjavaju sve gore navedene uvjete da najkasnije do 25.8.2017. godine u 17 sati daju Izjavu o namjeri sudjelovanja u financiranju Agrokora i/ili njegovih povezanih društava uz istovremenu isporuku robe odnosno pružanje usluga. Obrazac izjave je dostupan na sučelju web stranice Agrokora na slijedećoj poveznici: https://izjava.agrokor.hr/.

U slučaju da u prikupljenim izjavama ukupno iskazana namjera za sudjelovanje u financiranju bude veća od raspoloživog iznosa za potrebe tekućeg poslovanja od 50 milijuna eura, Agrokor zadržava pravo napraviti alokaciju udjela u financiranju, u skladu s uvjetima objavljenim u pozivu na davanje izjave o namjeri sudjelovanja.

Prije donošenja odluke o davanju Izjave temeljem ovog poziva, Agrokor poziva sve potencijalne sudionike da prouče podatke i objave na internetskoj stranici Agrokora te da samostalno procijene financijsko stanje, potencijal i čimbenike rizika vezane uz Agrokor i da tek temeljem toga donesu odluku o eventualnom davanju Izjave. Radi izbjegavanja svake dvojbe, Agrokor posebno napominje da se davanje Izjave još ne smatra sudjelovanjem u predloženom financiranju te Agrokor ne preuzima obvezu da davatelju Izjave omogući sudjelovanje u tom financiranju.

 
Završen 11. dm millennium jump PDF Print E-mail
Monday, 31 July 2017 10:24

dm millennium jump 2017 7U subotu 29. srpnja, 3.000 sudionica i sudionika dm millennium jumpa tijelima su ispisali "From Zadar with love" i poslali najveću ljubavnu poruku posvećenu malim polaznicima Škole plivanja za djecu s poteškoćama u razvoju i korisnicima socijalne samoposluge u Zadru.

"Tri tisuće ljudi danas se udružilo s humanitarnim ciljem pružanja podrške socijalnoj samoposluzi u Zadru i Školi plivanja Dječjeg vrtića Latica. Trud i napredak djece nas inspirira i teško je riječima opisati ponos koji u dm-u osjećamo jer smo već cijelo desetljeće dio tog napretka. Vjerujem da smo dobrom zabavom svim sudionicima dm millennium jumpa uspjeli zahvaliti na podršci", izjavila je Gordana Picek, članica Uprave dm-a.

dm millennium jump 2017 3

Svaka skakačica i skakač uplatom kotizacija podržali su daljnji rad Škole, a više od tri tisuće prodanih porcija tjestenine all'amatriciana osigurale su donaciju socijalnoj samoposluzi u Zadru. More uz zadarsku rivu zapjenila su tri skoka, a najatraktivniji bio je dvostruki domino skok koji je krenuo s obje strane rive i to u dva reda.

Tako je dm millennium jump skočio u drugo desetljeće s jedne od najljepših lokacija na Jadranu, a Zadar je jedanaesti put zauzeo svoje mjesto na turističkoj karti kao centar dobre zabave koja objedinjuje odgovoran odnos prema zajednici i vlastitom zdravlju.

Majice koje su ove godine zacrvenile zadarsku rivu, a koje je dm osigurao za sve sudionike, imale su važnu ulogu zaštite od UV zračenja. Potpunu zaštitu od srpanjskog sunca na dm millennium jumpu osigurao je tim od devet dermatologa pod vodstvom prof. dr. sc. Mirne Šitum. Dermatolozi su pregledali 796 ljudi te su 42 uputili na daljnje pretrage 32 zbog displastičnih madeža, osmero zbog karcinoma te dvoje zbog melanoma.

 
Kreće isplata punog iznosa starog duga Agrokora malim dobavljačima PDF Print E-mail

agrokorU prostorijama Agrokora održana je peta sjednica Privremenog vjerovničkog vijeća Agrokora d.d. na kojoj je donesena odluka o isplati punog iznosa tzv. starog duga odnosno dugova dospjelih prije otvaranja postupka izvanredne uprave svim OPG-ovima, obrtnicima i mikro dobavljačima Agrokorovih kompanija, koji su prijavili svoje tražbine.

Članovi Privremenog vjerovničkog vijeća na prošloj su sjednici bili upoznati s kriterijima za isplatu starog duga dobavljačima, a na ovoj su im prezentirane i liste dobavljača koji zadovoljavaju kriterije za isplatu punog iznosa starog duga. Privremeno vjerovničko vijeće danas je za više od 2100 dobavljača Agrokora odobrilo plaćanja u ukupnom iznosu do 132 milijuna kuna.

Veliki dobavljači i ostali vjerovnici bili su u ovoj odluci solidarni s najmanjim dobavljačima, kako bi samo ovoj kategoriji vjerovnika mogli biti isplaćeni puni iznosi duga. Podsjećamo, u ovu svrhu je u okviru novog financiranja izdvojen iznos od ukupno do 150 milijuna eura za isplatu dijela starog duga svim dobavljačima Agrokora koji zadovoljavaju kriterije prezentirane Privremenom vjerovničkom vijeću, od kojeg je iznos do 30 milijuna eura namijenjen OPG-ovima, obrtnicima i mikro dobavljačima.

Današnjoj sjednici Privremenog vjerovničkog vijeća prisustvovali su gospođa Marica Vidaković kao predstavnica skupine vjerovnika «veliki dobavljači», gospodin Mato Brlošić kao predstavnik skupine vjerovnika «mali dobavljači» te predstavnici Knighthead Capital Management, LLC kao predstavnici skupine vjerovnika "imatelji obveznica", predstavnici Sberbank of Russia kao predstavnici skupine vjerovnika "neosigurani vjerovnici" i predstavnici Zagrebačke banke d.d. kao predstavnika skupine vjerovnika "osigurani vjerovnici", uz Antu Ramljaka, izvanrednog povjerenika Agrokora.

Na popisu za plaćanja punog iznosa starog duga, koja kreću od sutra i trajat će sljedeća četiri tjedna, nalazi se više od 2100 dobavljača koji su prijavili tražbine, a spadaju pod kategorije OPG, obrta ili mikro dobavljača. Za svrhu ovog postupka, mikro dobavljači su definirani kao poduzeća s prihodima u 2016. godini do 5,2 milijuna kuna ili koji za 2016. godinu ne prelaze granične pokazatelje ukupne aktive od 2,6 milijuna kuna i prosječno deset zaposlenika.

S obzirom da je proces usklađivanja tražbina još u tijeku i nije završen, iznos isplate starog duga određen je prema podacima i stanju internog knjigovodstva dužnika, a uključuje dug dospio do otvaranja postupka izvanredne uprave. Kako je zbog stanja knjiga Agrokorovih kompanija i velikog broja od preko dvije tisuća dobavljača koji su obuhvaćeni ovim plaćanjem moguće i da dođe do manjih propusta i pogrešaka, otvorena je posebna e-mail adresa: platni.promet@agrokor.hr, a na koju se mogu javiti dobavljači na koje se odnosi isplata, a koji imaju pitanja u vezi plaćanja.

Ukoliko u sljedeća dva tjedna plaćanje još uvijek nije primio netko od dobavljača koji smatraju da ispunjavaju gore navedene kriterije, svakako se trebaju javiti na: platni.promet@agrokor.hr. Isplata dijela starog duga svim ostalim dobavljačima bit će predmet odlučivanja Privremenog vjerovničkog vijeća koje je planirano za drugu polovicu kolovoza.

 
Nastavak stabilnog poslovanja Optima Telekoma PDF Print E-mail
Wednesday, 26 July 2017 15:22

zoran-kezmanOptima Telekom je u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ostvario rast prihoda od multimedije, Interneta i ICT usluga, kao i stabilnost u pogledu ostvarenja operativne dobiti (EBITDA). Prihodi od multimedije su porasli za 11,6%, ICT prihodi su udvostručeni, dok je u pogledu prihoda od Interneta ostvaren rast od 4,8% čime je, kao i u prethodnim razdobljima, nadoknađen pad prihoda od javne govorne usluge, a koji je posljedica općeg trenda pada korištenja ove usluge slijedom trendova na globalnoj razini. Ujedno, zbog smanjenja količine tranzitiranog međunarodnog govornog prometa, zabilježeni su sveukupno niži prihodi od telekomunikacijskih usluga za 4,6% u odnosu na isti period lani te iznose 217,7 milijuna kuna.

Dodatnim mjerama za povećanje efikasnosti smanjeni su troškovi društva za 5,7% u odnosu na isti period lani. što je sveukupno rezultiralo stabilnim nivoom operativne dobiti (EBITDA), na nivou ostvarenja u prvom polugodištu 2016. godine.

"Rezultati na kraju prvog polugodišta pokazuju nastavak stabilnog poslovanja Optime. Zahvaljujući značajnom rastu prihoda od multimedijalnih, Internet i ICT usluga, kao i dodatnom povećanju poslovne efikasnosti, uspjeli smo održati stabilan nivo operativne dobiti u odnosu na isti period lani, i to unatoč smanjenju potrošnje na govorne usluge koje bilježi cijelo tržište fiksne telefonije.

Ono što je zasigurno obilježilo prethodni pe¬riod jest pozitivna odluka AZTN-a o pripajanju H1 Telekoma. Nakon niza uspjeha i stabiliza¬cije vlastitog poslovanja, prepoznali smo mogućnost dugoročnog povećanja vrijednosti kompanije kroz ovo pripajanje, a sada je naš prioritet provedba samog pripajanja te realizacija svih sinergijskih potencijala koje ono nosi. Vjerujemo da će nam to donijeti povećanje vrijednosti kompanije, prvenstveno zahvaljujući povećanju prihoda Društva, ali i povećanju efikasnosti te ostvarivanju ušteda kroz niz sinergija. Dodatno, pripajanje predstavlja dodatno osiguranje stabilnosti poslovanja te otplate duga svim vjerovnicima. Sve će to Optimu učiniti još snažnijom i tržišno relevantnijom tvrtkom.

S kolegama iz H1 razmijenit ćemo najbolje prakse i znanja, nastavit ćemo investirati u korisnika, infrastrukturu, dodatno podizanje kvalitete mreže i većih brzina, te razvoj novih proizvoda. Korisnici mogu očekivati još naprednije i atraktivnije pakete i usluge, s garancijom da će dobiti veću vrijednost za svoj novac,”  izjavio je predsjednik Uprave Optima Telekoma, Zoran Kežman.

Kapitalna ulaganja u prvoj polovini 2017. iznosila su 25,7 milijuna kuna od čega je 17,2 milijuna kuna uloženo u razvoj pristupne optičke mreže, širenje mreže kolokacija, korisničku opremu za pružanje IPTV i internet usluga rezidencijalnim korisnicima te opremu za spajanje poslovnih korisnika. U jezgru mreže uloženo je 4 milijuna, dok je 3,8 milijuna kuna uloženo u proširenje usluga korisnicima.

Optima Telekom će i u drugoj polovini 2017. godine biti usmjeren na poboljšanje korisničkog iskustva, unaprjeđenje ponude i daljnje jačanje tržišne pozicije.

 
Hrvatska godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva PDF Print E-mail
Wednesday, 26 July 2017 11:06

pivoU Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva što hrvatsku industriju piva svrstava na 22. mjesto po proizvodnji tog pića u Europskoj uniji. Ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te se Hrvatska nalazi na visokom 8. mjestu u EU.

Bez turističke potrošnje, potrošnja piva bi iznosila oko 64 litre per capita, pri čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu po potrošnji u EU, a time i u prosjeku potrošnje piva u Uniji. No, u Hrvatskoj je primjetan izniman sezonalni karakter potrošnje piva.

„Analiza tržišta piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove, a time pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana. Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima.

Rastućim trendom otvaranja malih pivovara, te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone”, rekla je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković.

Udruženje pivara pri HGK svojim članstvom u Europskom udruženju pivara zastupa gospodarske interese cijele industrije piva te ima uvid u sve svjetske i europske trendove. Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih aktivnih pivovara koje proizvode pivo, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutno 30-ak aktivnih. Nudeći inovativne i raznolike proizvode, hrvatska industrija piva značajnije se prilagođava zahtjevima europskih potrošača. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja.

 
Rast prometa u trgovini na malo 3,5 posto godišnje PDF Print E-mail
Monday, 24 July 2017 12:08

ema-culi-hgkNa promet u trgovini, a pritom i u trgovini na malo utječu ukupna makroekonomska kretanja, a upravo je trgovina prvi gospodarski sektor koji osjeti sve promjene u navikama ponašanja potrošača. Slijedom toga, dolazi do prilagođavanja ponude na tržištu.

Da se pozitivni trendovi događaju u trgovini na malo, pokazuju posljednji objavljeni podaci za svibanj Državnog zavoda za statistiku (DZS) prema kojima je vidljivo kako je promet u trgovini na malo rastao 3,5 posto na godišnjoj razini.

Isto, tako povećan je promet u tom obliku trgovine i u prvih pet mjeseci ove godine kada je zabilježeno povećanje od 4,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ipak, treba istaknuti, kako bez obzira na to što već tri godine traje uzlazni trend realnog prometa u trgovini na malo, zbog negativnih kretanja u prethodnim godinama u tom sektoru, prošlogodišnja razina prometa u trgovini na malo manja je za 11 posto u odnosu na onu iz 2008., prve krizne godine.

U pravnim osobama u djelatnosti trgovine, prema NKD-u, u 2016. godini bio je registriran ukupno 190.631 zaposlenik. Od ukupnog broja zaposlenih u djelatnosti trgovine, najviše ih je bilo zaposleno u trgovini na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima gdje je bilo registrirano 110.548 zaposlenika što je 9,4 posto od ukupno zaposlenih u Hrvatskoj.

ema-culi-hgk-2

Maloprodaja u Hrvatskoj izložena je konkurenciji, a karakterizira je i internacionalizacija uz relativno visok stupanj koncentracije. Taj stupanj koncentracije rezultat je konsolidacije i preslagivanja na tržištu, što je neprekidno prisutno. Jedan od aktualnih procesa konsolidacije početkom ove godine uspješno je završio pripajanjem Bille - Sparu Hrvatska i Kozma - Muelleru Hrvatska. Distributivna trgovina ima veliko značenje u hrvatskom gospodarstvu. U trgovini, prema kriteriju udjela u ukupnom broju registriranih pravnih osoba, posluje 20,30 posto gospodarskih subjekata, a zaposleno je oko 16,20 posto ukupnog broja zaposlenih.

ema-culi-hgk-3

Komentar direktorice Sektora za trgovinu HGK Eme Culi: „Promet u trgovini na malo neprekidno raste već 33 mjeseca zaredom. Jednim dijelom to je rezultat povećanja potrošačkog optimizma u posljednje dvije godine, ali i povoljnije promjene oporezivanja plaća početkom 2015. godine. Također, i nova porezna reforma koja se počela primjenjivati u siječnju ove godine utjecala je na ostvareni godišnji rast prometa u trgovini na malo. Uz očekivano dobru turističku sezonu, procjenjuje se kako će se pozitivan trend rasta prometa u trgovini na malo nastaviti i u nadolazećim mjesecima“.

 


Page 6 of 259