• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Glazba u trgovini: Nije svaka vrsta glazbe za svaku trgovinu PDF Print E-mail
Thursday, 10 November 2016 17:19

glazba-trgovinaVećina kupaca odlučila bi se za tihu glazbu kao odgovarajuću za svaku vrstu kupovine. Brojni faktori utječu na emocije, kao što su jačina, tempo i tonovi. Opuštajuća glazba u supermarketima, ili bilo kojoj drugoj trgovini, omogućit će vam upravo onaj osjećaj kao da ste kod kuće.

Piše: Milana Božičić, Marketing Manager, Service Plus Group

Hodate. Razgledavate. Osjetilo vida izraženije je nego obično. I ne samo osjetilo vida, nego i sva ostala osjetila. Opuštajuća glazba. Oho! Evo je - vaša omiljena pjesma. Tiho pjevušite. Na trenutak zaboravite da ipak niste sami. Trgnete se. Pa se opet prepustite osjetilima. Zatim se vratite u realnost. A to se obično događa kada dođete do blagajne i trebate platiti račun. Zapitate se: „Zašto sam ovo kupio/ la kada mi ne treba?“. Odgovor potražite u činjenici da ništa ne utječe jače na emocije od glazbe.

NAJBOGATIJA INDUSTRIJA

S obzirom da se smatra da je nastala prije govora i da je jedan od osnovnih oblika komunikacije, glazbena industrija visoko kotira na ljestvici najemotivnijih, ali i najperspektivnijih. Dan ne možemo zamisliti bez nje, bilo kod kuće, u autu, na poslu ili u kupovini. Nemojte se zavarati, ova pojava nije nastala s novim i modernim generacijama. Čak i prije 80-ih godina prošlog stoljeća rješavala se zagonetka kako ‘iskoristiti’ glazbu u trgovini. I profitirati. Na prvi se pogled čini jednostavno. Pustiti radio, CD, bilo koju vrstu glazbe, zar je važno? Međutim...

Kako je kompozitorima potrebna inspiracija pri stvaranju novih djela, tako je i odjelu marketinga jednog trgovačkog lanca neophodno osmisliti svaki detalj kako bi ambijent njihovim kupcima bio ugodan, kako bi se osjećali 'kao kod kuće'. A kako se osjećati 'kao kod kuće' bez pozadinske glazbe? Zašto bismo kupovali bez muzike, kada uz nju radimo kućne poslove, vozimo automobile, kuhamo, trčimo, veselimo se, tugujemo… sve što radimo, rijetko kada radimo u tišini. Ukusi su različiti pa tako i glazbeni žanrovi, ali postoje tonovi koji odgovaraju većini ljudi i uzrokuju erupciju emocija. Upravo te tonove možemo čuti u supermarketima i šoping centrima.

LAGANI TONOVI, LAGANA KUPOVINA

Većina kupaca odlučila bi se za tihu glazbu kao odgovarajuću za svaku vrstu kupovine. Brojni faktori utječu na emocije, kao što su jačina, tempo i tonovi. Opuštajuća glazba u supermarketima, ili bilo kojoj drugoj trgovini, omogućit će vam upravo onaj osjećaj lagodnosti i ono što smo prethodno spomenuli - osjećaj kao da ste kod kuće. Nemojte misliti da samo vi imate taj osjećaj. Od krvi smo i mesa, emotivna bića, ali to isto smo i kad kupujemo svoje omiljene proizvode. Netko će reći: “To su samo proizvodi, materijalne stvari, moraš kontrolirati svoje emocije”. Pa kako to možete kada čujete omiljenu pjesmu i prolazite pokraj svojih omiljenih proizvoda? Nije slučajnost da kupcima više odgovara lagana muzika.

Zamislite da uđete u prodavaonicu i ne možete čuti vlastite misli. Pobjeći ćete glavom bez obzira i bit ćete nezadovoljni i vi i prodavač. Upravo to su dokazala i istraživanja - što je brža i glasnija muzika, brže ćemo se kretati kroz trgovinu i fokus pažnje neće biti na kupovini niti onih najpotrebnijih proizvoda, nego na što bržem izlasku iz nje. Ukoliko imate osjećaj kojim sam započela ovaj tekst - u dobrim ste rukama. Netko će reći, marketinški trik. Bio on to ili ne, vi ste se u tom trenutku osjećali dobro, zadovoljno i odlučno da kupite proizvode koje ste stavili u svoju košaricu. Prodavač se također osjećao zadovoljno. Možda već kuje planove da vama omiljenu pjesmu pušta kao svaku treću. Možda mu se to učinilo kao dobitna kombinacija.

NA KOJU KARTU IGRAJU TRGOVCI?

Dokazano je da svakom potrošaču lagana glazba i te kako odgovara i pridonosi nezaboravnom šoping iskustvu. Zapitamo li se ikada kao potrošači kako u trgovinama biraju glazbu? Sigurna sam da da, naročito kada čujemo nama omiljenu pjesmu. Pitamo li se s kojih uređaja se pušta? Čisto sumnjam. Zašto bismo o tome, kao potrošači, razmišljali? Važno je da čujemo tonove koje volimo i koji nam odgovaraju. Kod kuće slušate glazbu preko YouTube kanala? Ukoliko trgovci žele da se osjećate kao kod kuće, vrlo je moguće da će i oni tako puštati glazbu. A radio? Koliko god da je pao u zaborav hitom 'Video killed the radio star', on ipak živi. Još više je zaživio otkako se brojne radio stanice mogu slušati preko interneta. Toga su svjesni i sami trgovci, pa često možete čuti najpopularnije radio stanice na omiljenim prodajnim mjestima. Naravno, koja stanica će se puštati ili koji glazbeni žanr, ovisi o ciljnoj grupi svake trgovine ponaosob, ali i od vrste prodajnog mjesta. Trgovine koje prodaju nakit, ili pak parfumerije, više će se okrenuti klasičnoj glazbi jer ona navodi na kupovinu skupljih proizvoda. Fashion brendovi koji su okrenuti mlađoj populaciji sigurno će pustiti najnovije hitove s MTV-a. I tako privući svoju cilj(a)nu grupu.

‘OSLUHNITE’ TRGOVINU

Trgovci koji prate trendove i ponašaju se u duhu 21. stoljeća često će se u ove svrhe služiti pametnim telefonima i raznim muzičkim aplikacijama. Isto tako, CD playeri i ostali media playeri mogu biti idealno rješenje, a budući da ne možemo zamisliti nijednog trgovca bez kompjutora, pa čak ni onog u trgovini iz susjedstva, nema jednostavnijeg rješenja za puštanje glazbe. Bilo koja tehnologija da je u pitanju, bilo koja trgovina, jedno je sigurno – glazba je pokretač svake kupovine, a čak vas pokreće da otvorite svoj novčanik i potrošite koju 'stoticu' više. Mislite o tome. Točnije, osluhnite.

 

TEHNOLOGIJA - ARHIVA TEKSTOVA: 

->Online trgovina: Ni mali trgovci ne mogu uspješno poslovati bez interneta
->Moderna trgovina: Nove tehnologije su preduvjet za opstanak na konkurentnom tržištu
->Komunikacijski kanali: Nova era marketinške strategije
->Online softverska fiskalizacija je budućnost svakog poreznog sustava
->Jesu li mobilne aplikacije budućnost svakog trgovca
->Kako nosivi gadgeti mijenjaju trgovinu?
->Umrežavanje: Internet pametnih stvari
->Mali trgovci često ne shvaćaju važnost softvera
->Budućnost maloprodaje: Tehnologija za kultiviranje odnosa s kupcima 
->Izazovi za kupca u doba mobilne trgovine
->Online kupovina: Što nam donosi budućnost
->Pogled u budućnost kroz pametne naočale
->Retrospektiva: Godina bez značajnih tehnoloških promjena
->Internet of Things: Kad strojevi pričaju iza naših leđa
->Razvoj i inovacije: 3D ispis - renesansa maloprodaje?  
->Tehnologija u retailu 2013. 
->Trendovi i prognoze: Alati budućnosti u retailu
->Podaci su naše najveće blago 
->Digitalni kanali: Komunikacijom do boljeg odnosa s kupcem
->Podatkovni centri: Trgovina u oblacima
->Kupac u fokusu Business Inteligencea
->Biometrijsko plaćanje: Otiskom prsta do ubrzane kupovine
->Mikrolokacija - zlatna koka modernog retaila
->Forsquare: Komunikacija brendova s korisnicima
->Živjela digitalna tržnica