• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Profil
Igor Štefanac, direktor korporativnih komunikacija za jugoistočnu Europu, IKEA PDF Print E-mail
Monday, 21 December 2015 15:59

Želja za novim izazovima otvarala mi je nova vrata!

igor-stefanac-1Sam proces zapošljavanja u tvrtki IKEA bio je dugotrajan i dosta zahtjevan, otkrio nam je Igor Štefanac, direktor korporativnih komunikacija za jugoistočnu Europu poznate švedske kompanije. Šest mjeseci nakon prijave u veljači 2010. godine, započeo je Igor svoj put u tvrtki IKEA, u kojoj i nakon šest godina ne nedostaje novih izazova.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završetka IX. Zagrebačke gimnazije, poznate kao 'Dobojska', Igor Štefanac, direktor korporativnih komunikacija za jugoistočnu Europu u tvrtki IKEA, čvrsto je odlučio baviti se novinarstvom. „Naime, cijeli svoj dotadašnji život bavio sam se košarkom i kako je to bio izniman sport, moj talent je imao limitirani vijek trajanja, a moja ljubav prema sportu bila je ipak prevelika. Tako da mi se spoj novinarstva i sporta činio kao dobitna kombinacija. I tako sam 1997. godine upisao Fakultet političkih znanosti, smjer novinarstva s vrlo velikim nadanjima kako ću jednog dana biti 'veliki' sportski novinar“, prisjeća se uz smijeh Igor. „Naravno, sve moje iluzije su se već nakon prve godine raspršile i shvatio sam da u novinarstvu neću moći pronaći ono što je meni bilo važno, a to je sigurnost u životu. Međutim, faks je bio zanimljiv i pružao mi je šire mogućnosti. Tijekom studiranja sam radio kao sportski novinar na studentskom radiju, i to je bilo zabavno, najviše zbog ekipe koja je tamo radila i zbog mogućnosti gledanja mnoštva sportskih događanja - besplatno. Pored toga, radio sam kao i većina mojih kolega preko studentskog servisa na raznim honorarnim poslovima anketiranja, koji su mi omogućili određeni džeparac za ljetovanja i putovanja s prijateljima.“

POSLOVNI PUT

Još je tijekom fakulteta postojala mogućnost da Igor odradi civilni vojni rok („Da, ja sam još bio 'ta' generacija koja je imala takvu obavezu prema domovini“), i tu je mogućnost iskoristio. Radio je u Uredu za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske, obavljajući administrativne poslove, što je bilo dragocjeno iskustvo putem kojega je Igor shvatio funkcioniranje državne uprave. „U međuvremenu sam diplomirao i počeo se, kao i svi, javljati na sve dostupne oglase, između ostalih i na oglas za stručnog suradnika za odnose s javnošću Policijske uprave zagrebačke. Nakon razgovora, na moje veliko iznenađenje, dobio sam taj posao. Bilo je to početkom 2003. godine. U MUP-u sam još promijenio jednu poziciju pa sam gotovo dvije godine bio zamjenik glasnogovornika MUP-a u kabinetu ministra, da bih konačno krajem 2005. godine dobio priliku postati voditeljem odnosa s javnošću Hrvatske udruge banaka – što je pozicija koju ta udruga do tada nije imala.“

NAPOKON – IKEA

Ulazak u bankarski sektor za Igora je bio veliki izazov, jer s bankarstvom i financijama, kako iskreno priznaje, do tada nije imao previše veze. Jedan od glavnih zadataka na novom radnom mjestu bio mu je hrvatskoj javnosti predstaviti Hrvatski registar obveza po kreditima. „HROK je projekt na koji sam ponosan jer smo uspjeli na vrlo transparentan i otvoren način pokazati i predstaviti jedan proizvod banaka. Međutim, kako sam se i u MUP-u i Udruzi primarno bavio samo odnosima s medijima, osjećao sam da se limitiram za samo jedan aspekt odnosa s javnošću i da mi nedostaje širine. Stoga mi se odličnom učinila prilika koju mi je u tom trenutku ponudila agencija Premisa, koja je u to vrijeme bila vodeća komunikacijska agencija na hrvatskom tržištu. U Premisi sam našao ono što sam želio. Radio sam na različitim klijentima poput Zagrebačke banke, MOL-a, Croatia Airlinesa i drugih te dobio uvid u razne aspekte odnosa s javnošću te radio u timu s izvrsnim poznavateljima, od kojih sam mnogo toga naučio. I onda se dogodio taj presudni trenutak kada sam ugledao oglas za tvrtku IKEA. Iako sam imao površna znanja o samoj tvrtki, znao sam da ima dobru reputaciju i da dolazi na naše tržište, i to je onaj izazov koji sam u tom trenutku trebao. Sam proces zapošljavanja je bio dugotrajan i dosta zahtjevan. Od intervjua do testiranja, pa još malo testiranja u grupi i raznim situacijama i ponovnih intervjua. Konačno, šest mjeseci nakon prijave u veljači 2010. godine započeo sam svoj put u tvrtki IKEA, gdje sam i sada“, priča nam Igor.

igor-stefanac-2'ONE MAN BAND'

Nakon više od pet godina rada, Igor napominje kako se njegov posao uvelike promijenio. U početku, kada je IKEA bila u projektnoj fazi, njegov se posao sastojao od rješavanja niza administrativnih i zakonskih problema koji su kočili realizaciju projekta. „Tada sam bio fokusiran na odnose s ključnim dionicima koji utječu na projekt, ali i na odnose s medijima u kontekstu projekta i problema s kojima se susrećemo. Imao sam također priliku na godinu i pol dana preseliti u Beograd i na regionalnoj razini utjecati na odnose s javnošću u cijeloj regiji, ali i da pomognem kolegama u Srbiji pokrenuti njihov projekt koji se nalazio u sličnoj situaciji kao i naš u Zagrebu. Drago mi je da smo u tome uspjeli i da je IKEA i u Beogradu dobila građevinsku dozvolu te da uskoro očekujemo početak prvih radova.

Nakon povratka ovoga ljeta u Zagreb, moj se posao dosta promijenio. Naime, IKEA je ovdje već godinu dana operativna i cijeli fokus je usmjeren na tekuće poslovanja i na naš asortiman. Naša ponuda je velika. IKEA ima preko 9.500 proizvoda i novi pristižu svakog mjeseca. Dobivamo uvijek nove i zanimljive kolekcije, a i na godišnjoj razini imamo razne teme koje želimo iskomunicirati. Tako nam je ove godine u fokusu sve vezano uz hranu. Isto tako, vrlo skoro pokrenut ćemo i mogućnost online kupovine na teritoriju cijele Hrvatske, i tome se jako veselim, jer će veći broj naših građana imati priliku kupiti naše proizvode. Što se izazova tiče, s obzirom da sam, kako se kaže, 'one man band', čovjek mora stvarno raditi prioritete. Odrediti što je važno, a što nije, jer nije moguće fokusirati se na sve. Posao koji radim ispunio je sva moja očekivanja, a dokaz je da se približavam šestoj godini rada u ovoj tvrtki, što se prije nije dogodilo niti kod jednog poslodavca.“

SLOBODNO VRIJEME

Slobodno vrijeme Igor nastoji iskoristiti sa svojim prijateljima i ljudima koje dugo nije vidio. Ili jednostavno ljenčariti pred televizijom sa svoje dvije mačke (ruske plave). A idealan odmor za Igora je „kombinacija odmaranja i, ipak, malo zabave.“

 


Page 9 of 40