• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Andrea Penezić, Shopper & Customer Marketing Manager, Beiersdorf d.o.o. PDF Print E-mail
Monday, 20 June 2016 10:05

Briga za brend, trgovca i potrošača

andrea-penezic-1Shopper & Customer Marketing označava brigu za brend (proizvođač), za poslovnog partnera - trgovca (customer) i za kupca-potrošača (shopper). Esencija ove trodiobe je postići zadovoljstvo promotivnim aktivnostima za sve tri strane u procesu kupoprodaje naših robnih marki.

Razgovarala: Marija Sedlar

Naša sugovornica Andrea Penezić iz tvrtke Beiersdorf d.o.o. rođena je u Zagrebu, ali se obitelj nakon nekoliko godina preselila u obližnji Ivanić Grad gdje je odrasla i završila osnovnu školu i opću gimnaziju. Tijekom školovanja Andrea je otkrila ljubav prema stranim jezicima i strastveno ih učila (engleski, njemački, francuski, talijanski,..). „Nakon gimnazije, logičan korak je bio odlazak na fakultet u Zagreb gdje sam na nagovor roditelja upisala Pravni fakultet. Kako sam kreativne prirode, sanjala sam o Studiju dizajna, ali me životni put odveo u svijet kozmetike. Tijekom Pravnog studija, radeći kao prodajni predstavnik direktne prodaje kozmetike (Zepter i Oriflame), otkrila sam strast prema preparativnoj kozmetici i važnosti njege kože lica i tijela, ali i stekla prva znanja prodajnog pregovaranja i prezentiranja. Shvaćajući kako neću biti sretna proučavajući pravne zavrzlame i zakone, aplicirala sam na oglas za posao u Customer Service odjelu u Beiersdorfu koji je tada, 2000. godine, otvarao svoje predstavništvo u Zagrebu. U našoj kući je oduvijek postojala i koristila se NIVEA krema u plavoj limenci, a njen miris me i danas podsjeća na moju baku. Mama me na more uvijek slala s bočicom NIVEA mlijeka za zaštitu od sunca. Tako me i oglas za posao u kompaniji koja je proizvođač omiljenih proizvoda za kožu i emotivno privukao.“

DOLAZAK U BEIERSDORF

Važnost znanja stranih jezika pokazala se jednako značajnom pri dobivanju posla kao Tajnica odjela Financija i odjela Prodaje zbog mnogobrojnih stranih kolega, koji su sudjelovali u formiranju predstavništva prve godine poslovanja. Želja za stjecanjem novih poslovnih znanja navela je Andreu da završi jednogodišnje usavršavanje za Voditelja ureda u Poslovnoj izvrsnosti. „Smatrala sam da ono što radiš, bez obzira koji je posao, treba raditi najbolje što znaš i naučiti o njemu sve što možeš. Posao u Tajništvu bio je vrlo dinamičan zbog koordiniranja između mnogo ljudi na različitim pozicijama u poduzeću i izvan njega, ali prihvaćajući obveze s osmjehom, ništa nije predstavljalo problem. Kasnije sam radeći u Beiersdorfu istovremeno studirala i završila Stručni studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovinsko poslovanje, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Bila sam zahvalna što su mi moji nadređeni bili potpora tijekom studija i uvažavali moja izbivanja s posla zbog ispita i predavanja. Studiranje uz rad zapravo se pokazalo izvrsnom nadopunom i najboljim načinom povezivanja ekonomske teorije naučene na fakultetu s praksom i konkretnim poslovanjem na radnom mjestu, gdje su mi mnoge kolege nesebično prenosile svoje znanje.

Danas sama rado prenosim mlađim suradnicima svoje iskustvo i znanje. Mislim da od svake osobe koju sretneš možeš ponešto naučiti, pa onda ne treba biti škrt ni u prenošenju svog znanja na druge“, poručuje Andrea. Prije 7 godina, unutar Beiersdorfa joj je pružena poslovna prilika koju je sa zadovoljstvom prihvatila - prelazak u odjel Trade Marketinga na poziciju Asistentice odjela, a zadnjih nekoliko godina Andrea radi na poziciji Shopper & Customer Marketing Manager. „Moja pozicija označava brigu za brend (proizvođač), za poslovnog partnera - trgovca (customer) i za kupca-potrošača (shopper). Esencija ove trodiobe je postići zadovoljstvo promotivnim aktivnostima za sve tri strane u procesu kupoprodaje naših robnih marki. Na tome se i temelje sve aktivnosti i izazovi koji proizlaze iz mog radnog mjesta. Osnovna odgovornost i zadaci kojima se bavim su POS podrška na mjestu prodaje lansiranju novih i inovativnih proizvoda robnih marki NIVEA; Labello, Hansaplast i Atrix na hrvatskom tržištu.

U suradnji s marketinškom agencijom sudjelujem u kreiranju lokalnih i/ili implementaciji internacionalno zadanih promotivnih materijala. Zajednički pratimo internacionalni i do detalja razrađen lokalni promo plan aktivnosti u kojem sudjeluju svi odjeli, svaki u svom segmentu i dijelu odgovornosti (od nabave robe, unosa narudžbi kupaca, kontrole financija i naplate, pregovaranja s trgovcima, ATL i BTL podrške, itd.). Redovito pratim promotivne aktivnosti konkurencije i trendova na tržištu i mjesečno izvještavam sve odjele. Nekoliko puta godišnje organizirano s kolegama Key Account Managerima obilazim prodajna mjesta diljem Hrvatske. Važan dio mog rada su pred i post analize odrađenih promocija. Redovito sudjelujem na internim zajedničkim mjesečnim sastancima, kvartalnim regionalnim sastancima te pregovaranjima s trgovcima oko odrade promocija. Dio posla su i nagradne igre, a ponekad i instant win promocije.

Povremeno organiziram provođenje istraživanja trendova tržišta i ponašanja potrošača na prodajnim mjestima, što uključuje renomirane agencije za istraživanje tržišta i dogovor s trgovcima, vođenje interne radionice, sumiranje rezultata i zaključaka, koji su često baza za nove promotivne aktivnosti. Najdraži dio mog posla su osmišljavanje strategije i provedba, pa i manjih promotivnih projekata, osobito kada u konačnici pridonesu porastu prodaje i dobroj vidljivosti na prodajnom mjestu. Tada se njima ponosim, kao što bi se majke ponosile svojom uspješnom djecom."

andrea-penezic-2STOGODIŠNJI BREND

"Moj uži tim, s kojim svakodnevno dijelim ured i surađujem je Voditeljica odjela – Head of Shopper & Customer Marketing i kolegica Category Manager, a kao odjel činimo neodvojivu poveznicu između odjela Marketinga i odjela Prodaje. Rekla bih da je naš širi tim ostatak cijele kompanije jer su kultura suradnje, međusobnog uvažavanja i poštovanja, zajednički postavljenih ciljeva na kojima radimo te briga i odgovornost za stogodišnji brend - principi i načela funkcioniranja Beiersdorf kompanije. Od 2015. godine dio sam i regionalnog ‘POS Expert Team’ odjela, u kojem sudjelujem kao predstavnik svoje zemlje u razvoju i dijeljenju uspješnih projekata i ideja među kolegama iz drugih BDF zemalja srednje i istočne Europe. Na globalnoj razini, za interni tkz. POS newsletter šaljemo najbolje lokalne primjere promocija i POS implementacije u središnjicu, u Global S&CM odjel. Tri puta godišnje se izabiru najbolji i sretna sam i ponosna što je BDF Hrvatska jedna od zemalja u svijetu koja je svaki put izdvojena s najboljim primjerima! Beierdorf je svjetska kompanija s regionalnim sjedištem u austrijskom Beču te globalnim sjedištem u Hamburgu u Njemačkoj.

Izuzetno mi je drago što sam njen dio, čiji su brendovi, osobito NIVEA, neprikosnoveni marketinški lider na tržištu u većini kozmetičkih kategorija, što ujedno predstavlja i jedan od izazova kako zadržati tu poziciju i profitabilnost, s obzirom na izrazito kompetitivno hrvatsko FMCG tržište kojim sve više dominiraju rat cijenama, sve veći popusti i 1+1 gratis promocije. Globalni izazovi kompanije su također generirati rast i ostvariti što veći promet, uz očuvanje profitabilnosti, tradicije i NIVEA brenda, kao izvora snage i vjerodostojnosti prema lojalnim potrošačima diljem svijeta. Slijede razni izazovi u svakodnevnom poslu odjela, a jedan je svakako izvući najbolje za brend na POS-u, kada imate ograničenje u komunikaciji promocije od strane trgovca i interna pravila oglašavanja branda. Tada nastupaju kreativnost i kompromisi. Vrijeme i rokovi su definitivno izazov jer u procesu implementacije neke promocije, da bi sve funkcioniralo, potrebno je da svi uključeni u proces odrade navrijeme svoj dio posla.“ Atmosfera u uredu je obično živahna i prepuna diskusija, razmjene mišljenja i ideja, što generira dobar brain storming i ponekad olakšava donošenje važnih odluka, kaže Andrea. Postoje, naravno, i dani kada je svatko u svojim prezentacijama i izvještajima i kada svima odgovaraju tišina i koncentracija.

IZAZOVAN I NATJECATELJSKI POSAO

„S ostalim odjelima usko surađujemo i jako dobro se poznajemo već 16 godina, s obzirom da je većina kolega zaposlena od osnivanja poduzeća. Posao kojim se bavim u potpunosti me ispunjava. Izazovan je, pomalo natjecateljski, dovoljno kreativan i potiče na razmišljanje što bi se još bolje moglo napraviti. Konstantne edukacije, zadovoljstvo kompanijom u kojoj radim, dijeljenje iskustva i ideja s kolegama iz raznih dijelova svijeta, znatiželja za novim znanjima i osobni entuzijazam su glavni motivatori da ustrajem u ovom poslu. S obzirom da me internacionalno okruženje samo potiče da budem bolja, voljela bih ostati raditi u takvom okruženju i nastaviti usvajati i primjenjivati nova znanja“, otkriva Andrea te zaključuje: „Kažu da je u životu jako važno pronaći ravnotežu između poslovnog i privatnog, sa čime se u potpunosti slažem. Da biste zadržali dobar fokus na poslu, ponekad treba prebaciti taj fokus negdje drugdje.

Poželjno je da to bude nešto što nas čini sretnima i osobno ispunjava. Tako sam pronašla svoje zadovoljstvo, mir i opuštanje u trčanju na duge staze. Prošle godine sam završila Adidasovu školu trčanja i na treninzima upoznala divne i pozitivne nove ljude. U klubu se međusobno podržavamo i treniramo, a ponekad i utrkujemo na raznim domaćim i stranim utrkama. Nakon što sam istrčala svoj prvi polumaraton, po zagrebačkoj kiši, vjetru i hladnoći, ponovno sam osvijestila svoju mentalnu snagu, izdržljivost i upornost da se nikad i usprkos svim preprekama, ne odustaje od zadanog cilja. Veselim se ljetu i odmoru, a idealan odmor su mi putovanja po svijetu, posebno Italijom. U Salentu, na jugu talijanske istočne obale, otkrila sam među maslinama i pješčanim plažama, uz mog dečka Maurizia, da je život zapravo sladak. Ili kako bi rekli Talijani – la dolce vita!“ :-)