• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Progressive

Member Area
Intervju
Darja Šušteršič, direktorica tržišta, Wrigley Hrvatska d.o.o. PDF Print E-mail
Thursday, 31 March 2016 12:52

Wrigley društveno odgovornu kampanju "Orbit daruje osmijeh" nastavlja i u 2016.

darja-sustercic-1Kompanija Wrigley s radom je započela prije 125 godina – 1891. godine u Chicagu. Tvrtka u Hrvatskoj posluje od 1990. godine, a s direktoricom tržišta Darjom Šušteršič razgovaramo o poslovanju i aktivnostima tvrtke najpoznatije po robnim markama guma za žvakanje Orbit, Airwaves, Winterfresh i Hubba Bubba.

Razgovarala: Marija Sedlar

Ožujak je mjesec u kojem se obilježava Svjetski dan oralnog zdravlja, ove godine 9. po redu. Zašto je ovaj dan značajan? Kako će ga obilježiti Wrigley?

Povodom obilježavanja ovogodišnjeg, devetog po redu Svjetskog dana oralnog zdravlja, kao i svake godine posebna pozornost posvetit će se važnosti oralnog zdravlja. Naime, oralno zdravlje sastavni je dio općega zdravlja i kvalitete života svakoga pojedinca. Svjetski dan oralnog zdravlja od početka svojeg obilježavanja ima cilj podići svijest o problemima vezanim uz oralno zdravlje kako bi svi koji aktivno djeluju unutar ovog stručnog područja mogli raditi udruženo s ciljem postizanja zdravijih usta i sretnijeg života. Bez obzira na narodnost, spol i godine, on predstavlja idealnu priliku za svakoga da slavi zdrav osmijeh. Ove godine, kao i prethodnih, uključit ćemo se u obilježavanje tog dana u suradnji s našim partnerom - Hrvatskom komorom dentalne medicine.

Prošle ste godine sudjelovali u višemjesečnoj zdravstveno-edukativnoj kampanji Žvači jer to promjenu znači. O kakvoj je kampanji riječ i s kim ste je provodili?

Riječ je o provedbi Wrigleyeve globalne kampanje “Chew For Change” koja se provodi u više od 15 europskih zemalja, s ciljem podizanja svijesti o važnosti dentalne higijene i očuvanju dentalnog zdravlja. Kako bi se kampanja provela od svakog prodanog paketića guma za žvakanje, Orbit je odvajao po 5 lipa za financiranje zdravstveno-edukativnih aktivnosti usredotočenih prvenstveno na djecu u dobi od 9 do 12 godina, s posebnim naglaskom na dvanaestogodišnjake, dobnu skupinu čije je oralno zdravlje prema Svjetskoj stomatološkoj organizaciji (FDI) najugroženije. Kampanja je naišla na odličan odaziv potrošača koji su nam dali svoju podršku te smo uz njihovu pomoć prikupili 250.000 kuna za provođenje ove zdravstveno-edukativne kampanje. Partner u provedbi kampanje bila je Hrvatska komora dentalne medicine kao institucija s potrebnim stručnim iskustvom u ovom području u Hrvatskoj. Također, važni su partneri u projektu bili naši kupci i prodajni partneri koji su se rado uključili u kampanju i time pridonijeli njenom uspjehu. Suradnju s kupcima na ovom projektu nastavljamo i ove godine, na što smo iznimno ponosni.

darja-sustercic-3Što su pokazali rezultati istraživanja provedeni tijekom kampanje?

Epidemiološko istraživanje rađeno u suradnji s Hrvatskom komorom dentalne medicine pokazalo je da KEP indeks u hrvatskih dvanaestogodišnjaka iznosi 4,51, što je najlošiji rezultat u Europi. Istraživanje je provedeno u devet gradova, unutar sedam županija, po metodi koju je propisala Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), a usvojila Svjetska dentalna organizacija (FDI). Stanje oralnog zdravlja dvanaestogodišnjaka u ruralnim dijelovima Hrvatske je još više poražavajuće jer KEP index u tim sredinama iznosi 5,28. Pregledima je ustanovljeno da 50% pregledanih mališana ima između jednog i četiri karijesa. Rezultati istraživanja potvrdili su da je naše aktivnosti i dalje potrebno usredotočiti prvenstveno na djecu, odnosno dvanaestogodišnjake kao posebno ugroženu skupinu.

Prema Vašem mišljenju, što se treba poduzeti i kakve aktivnosti provoditi da se roditelji i djeca educiraju o važnosti brige za oralno zdravlje?

Potrebno je okupiti i udružiti sve koji djeluju na području oralnog zdravlja u Hrvatskoj kako bismo zajedničkim naporima postigli što bolji učinak u edukaciji i informiranju djece i njihovih roditelja. Mi kao kompanija smo kako globalno, tako i lokalno vrlo aktivni u podizanju svijesti o važnosti oralnog zdravlja. Potaknuti rezultatima prošlogodišnjeg projekta “Žvači jer to promjenu znači”, koji su pokazali da je stanje oralnog zdravlja djece u Hrvatskoj na zabrinjavajućoj razini, Orbit će i ove godine nastaviti s provođenjem projekta u još većem obimu s posebnim naglaskom na ruralna područja u kojima je identificirano najviše problema. Radi se o vrlo inovativnom i opsežnom projektu “Orbit daruje osmijeh” u sklopu kojeg planiramo napraviti više od 2500 dentalnih pregleda, a edukacijom obuhvatiti čak 5000 djece diljem Hrvatske. Veselimo se što ćemo već krajem travnja otkriti javnosti o čemu se radi.

Jesu li sve Wrigley gume za žvakanje prisutne na svim tržištima na kojima Wrigley posluje ili asortiman i okus prilagođavate lokalnim potrebama, s obzirom na navike potrošača?

Proizvodi dostupni na tržištima su svakako prilagođeni potražnji i potrebama potrošača. Tako na primjer na nekim tržištima imamo više voćnih, a na drugima više proizvoda blagog okusa mente. Također, na nekim tržištima su popularnije meke gume za žvakanje u listićima, a na nekima gume za žvakanje u dražejama. Vrsta i veličina pakiranja također ovise o tržištu - na pojedinim tržištima potrošači preferiraju veća pakiranja kao što su vrećice i bočice, a na drugima manja pakiranja od 5 ili 10 komada. Wrigley se uvijek trudi optimizirati svoju ponudu u skladu sa željama i sklonostima potrošača.

Koji su aktualni trendovi u proizvodnji guma za žvakanje? Što potrošači traže? Gdje vidite mogućnost rasta?

Kao što sam već navela, sklonosti potrošača razlikuju se od tržišta do tržišta i posljednjih nekoliko godina ne primjećujemo velike promjene. U našoj su regiji neki novi okusi postigli ogroman uspjeh. To se posebno odnosi na intenzivne okuse mente robne marke Airwaves koje smo lansirali u zadnje tri godine. Također je na našim tržištima primjetan značajan rast segmenta guma za žvakanje u bočicama. Bočice omogućuju potrošačima da konzumaciju guma za žvakanje prošire na više prigoda tijekom dana kao što su vožnja u automobilu ili na poslu, a istovremeno osiguravaju da ne ostanete bez guma za žvakanje jer sadrže više komada od osnovnog paketića. Tu ujedno vidim i najveći potencijal za rast, pogotovo u Hrvatskoj gdje velik broj vozača još uvijek ne koristi prednosti naših guma za žvakanje u bočici. Drugu najveću priliku za rast vidimo u promocijama vezanim uz društveno odgovorne ciljeve, kao što je već spomenuta kampanja “Žvači jer to promjenu znači” koja ostaje u našem fokusu i u budućnosti. Uz promotivne aktivnosti i inovacije od strane kompanije, za postizanje rasta potreban je i čvrst temelj u obliku snažnog strateškog partnerstva s našim kupcima. Najbolji primjer takve suradnje je upravo prošlogodišnji projekt “ Žvači jer to promjenu znači” za koji smo od početka dobili iznimnu podršku i u čiju su izvedbu bili aktivno uključeni.

darja-sustercic-2Gdje se proizvode Wrigley gume za žvakanje?

U Europi imamo tri tvornice guma za žvakanje gdje se proizvode različite vrste pakiranja, tipovi i okusi. U Hrvatskoj možete pronaći proizvode koji dolaze iz svih triju tvornica, lociranih u Ujedinjenom Kraljevstvu, Poljskoj i Francuskoj.

Wrigley Hrvatska je u studenome prošle godine sudjelovao u kampanji ‘Za manje otpada’ – o kakvoj se kampanji radi i zašto ste se angažirali oko pravilnog zbrinjavanja otpada?

Wrigley kao dio grupacije Mars Inc. snažno vjeruje da je najbolje i jedino održivo rješenje smanjivanja svih vrsta otpada da svaki pojedinac pravilno odlaže svoj otpad. Wrigley već desetljećima potiče odgovorno odlaganje otpada u partnerstvu s organizacijama za zaštitu okoliša kako bi podigli razinu osviještenosti i promovirali edukativne programe o prevenciji. Uzajamnost i odgovornost prema ljudima i planetu su vrijednosti koje Mars Inc. njeguje u svim segmentima svojeg poslovanja. Kampanja “Za manje otpada” implementirana je u 35 zemalja uključujući i Hrvatsku s ciljem osvješćivanja društva o važnosti pravilnog zbrinjavanja otpada. Uključivanjem djece i njihovim obrazovanjem o otpadu i zagađenju, ohrabrujemo ih na donošenje pravih odluka za naš planet. Kampanja predstavlja nadogradnju postojećih napora kompanije Wrigley kojima se potiče odgovorno zbrinjavanje otpada. U Hrvatskoj se ova kampanja odvija već pet godina, a u tom razdoblju smo surađivali s mnogim školama i vrtićima gdje naši suradnici volonterskim aktivnostima sudjeluju u stvaranju čišćeg okoliša i prenose svoje znanje mlađim generacijama. Više informacija o ovoj kampanji možete pronaći na http://www.eco-schools.org/litterless. Osim toga, Wrigley Hrvatska aktivno sudjeluje u brojnim društveno odgovornim projektima kao što su World Cleanup day te lokalnim humanitarnim aktivnostima za ljude kojima je pomoć prijeko potrebna.

Wrigley ove godine obilježava 125 godina poslovanja – u kojoj su mjeri za uspješno poslovanje važne inovacije i razvijanje proizvoda?

Općeniti nam trend pokazuje da ljudi vole novitete. Stoga uvijek pokušavamo naše potrošače iznenaditi nekim novim okusom, drugačijim tipom proizvoda, pakiranjem ili inovativnom promotivnom kampanjom. Ono što smatramo bitnim za uspješno poslovanje jest ravnoteža između inovacija i aktivnosti orijentiranih na osnovni asortiman.

Planovi za nadolazeće razdoblje – pripremate li novosti?

Naša najveća inicijativa za 2016. godinu upravo je kampanja „Orbit daruje osmijeh“ s kojom započinjemo u svibnju. Osim toga nastavit ćemo podržavati razvoj našeg segmenta guma za žvakanje u bočicama. Kako bismo održali ravnotežu između aktivacija i inovacija, ove godine lansiramo i nekoliko novih okusa, dva voćna za Orbit i jedan dodatni intenzivni okus mente za Airwaves. Ne smijemo zaboraviti niti naše poslovanje u kategoriji bombona gdje ćemo također biti vrlo aktivni. Hrvatskim potrošačima ćemo ove godine ponuditi Skittles bombone za žvakanje i u novom većem pakiranju u dva njima omiljena okusa. Zbog svega navedenog, sigurni smo da će 2016. godina biti uzbudljiva za Wrigley, naše potrošače i partnere te se veselimo daljnjem zajedničkom uspjehu.

 


Page 9 of 45